نماینده عمان در دادگاه لاهه؛

دنیا شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌ها ضد غزه است

دنیا شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌ها ضد غزه است

نماینده عمان در دادگاه لاهه گفت که دنیا امروز شاهد یکی از بزرگترین فجایع ضد نوار غزه است و تل آویو باید تمام اقداماتی که مانع از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها می‌شود را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده پادشاهی عمان در دیوان عدالت بین‌المللی در اظهاراتی در خصوص پیامدهای اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین گفت که دنیا امروز شاهد یکی از بزرگترین جنایت‌هایی است که در نوار غزه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد که فلسطینی‌ها از ۷۵ سال پیش تاکنون در معرض اشغالگری و سرکوب و تحقیر روزانه زندگی می‌کنند.

نماینده عمان در دادگاه لاهه خواستار بررسی تجاوزهای رژیم صهیونیستی ضد حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها شده و تاکید کرد که اشغالگران برای تغییر ترکیب مردم شناختی در اراضی اشغالی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد که توافق بین‌المللی درباره حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت خودشان وجود دارد. رژیم صهیونیستی باید تمامی فعالیت‌هایی که مانع از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها برای خودشان می‌شود را متوقف کنند.

نماینده عمان همچنین شهرک‌سازی و الحاق اراضی فلسطین به مناطق اشغالی و مهاجرت اجباری فلسطینیان را با هدف طولانی‌تر کردن میزان اشغالگری در فلسطین دانست و گفت که ادامه اشغالگری و انکار حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت خودشان هیچ توجیه قانونی ندارد.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در فلسطین از دوشنبه در لاهه آغاز شد و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6035374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha