ریاض المالکی:

اشغالگری اسراییل باید پایان یابد/ ملت فلسطین را نباید ناامید کرد

اشغالگری اسراییل باید پایان یابد/ ملت فلسطین را نباید ناامید کرد

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه دادگاه لاهه برای بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی، پایان بی‌قید و شرط اشغالگری اسراییل را در سرزمین فلسطین خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست افتتاحیه دور جدید جلسات دیوان بین المللی دادگستری برای بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه سخنرانی کرد.

«ریاض المالکی» در این نشست گفت: حق موجودیت و تعیین سرنوشت ملت فلسطین نادیده گرفته شده است. اسرائیل اراضی فلسطینی را اشغال می‌کند و دیگر برای فلسطینی‌ها نه آزادی مانده و نه مکان امنی.

وی ادامه داد: نسل‌کشی در نوار غزه نتیجه مجازات نشدن و عدم محاکمه اسرائیل است. رژیم اشغالگر اسرائیل در آغاز نکبت، دو سوم فلسطینیان را از سرزمین خود آواره کرد و سپس در سال ۱۹۶۷ بخش‌های وسیع‌تری را اشغال کرد. اشغالگری اسرائیل بدون هیچ قید و شرطی باید پایان یابد.

ریاض المالکی تصریح کرد: اقدامات و تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل باید متوقف و قوانین بین‌الملل حاکم شود. اسرائیل تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را در مورد امتناع از نسل‌کشی در غزه نادیده می‌گیرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان خاطرنشان کرد: زمان آن فرا رسیده که به معیارها و برخورد دوگانه که ملت فلسطین سال‌ها از آن رنج برده است، پایان داد و ما خواستار حق تعیین سرنوشت خود هستیم. نباید در این مرحله ملت فلسطین را ناامید کرد.

ریاض المالکی همچنین گفت: اسرائیل برای فلسطینی‌ها تنها ۳ گزینه باقی گذاشته است: آوارگی، دستگیری یا مرگ. فلسطین همچنان بزرگترین آزمون اعتبار نظام بین المللیِ مبتنی بر قوانین است و بشریت نمی‌تواند در این آزمون شکست بخورد.

کد خبر 6031764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اکرم نافه چی سلماسی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      6 0
      لعنت خدابراشغال گران و آمریکا جنایت کار که باعث بانی این همه فجایع است
    • رضا پارسای IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      به فضل الهی ماهیت پلید این رژیم جنایتکار بر جهانیان آشکار خواهد شد
    • محمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      1 0
      خیلی خوب صحبت کرد وواقیت رابدونه ترسی گفت ماشاالله
    • آرمین IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 1
      آغاز جنگ غالبا اختیاری است ولی پایان آن معلوم نیست چیز فهما گرفتن مطلب را
    • محسن IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      5 0
      ننگ بر کشورهای اسلامی که اینچنین پشت فلسطین را در برابر جانی ترین موجودات تاریخ خالی کردند...
    • من IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      2 1
      نتیجه سازشکاری همینه و هنوز هم سازشکاری و باز کردن مسیر ترانزیت از امارات عربستان اردن به اسراییل سبب پررو و وقیح شدن صهیونیست های بی شرافت جرات ادامه نسل کشی مسلمانان را به صهیونیست های بی همه چی را داده
    • آلاله IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      تنها خاصیت این دادگاه ها و نشست های سازمان های بین آلمللی برملا شدن بی خاصیتی آنها برای مظلومین و خاصیت دار بودن آن ها برای جنایت کاران و حامیان آنها است همین و بس
    • امیر IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 3
      ما خودمون از فلسطین مظلوم تریم حقوق متوسط یه فلسطینی چند برابر یک ایرانیه
    • یونس سبحانی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      متعجبم ازحکام ورهبران عرب که ادعای خدا وپیر وپیغمبر ومسلمانی می کنندوشب راتابه صبح آسوده خاطر می خوابند وازقبله اسلام ومردم ستمدیده آن که همان قدس شریف بی خبرند؟؟؟؟!!!به والله قسم فردا روز قیامت بازخواست میشوند.پیامبر اکرم فرمودند:هرکس صدای کمک مسلمانی رابشنود وبه یاری ان)نشتابدمسلمان نیست.
    • عبدالکريم منافی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      1 0
      وقتی همه سازمان های بین المللی و سازمان بظاهر ملل متحد و سازمان های وابسته به آن؛تحت سلطه آمریکای جهان خوار و جنایات کار است؛ادل بستن به حل مشکلات بیهوده است و تنها با حملات متهورانه و بدون ملاحظه به پایگاه های آن در منطقه می توان حقوق خود را اعاده نمود!
    • ناشناس US ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      2 0
      فقط و فقط باید با این رژیم سفاک خون شام با زور اسلحه جلوی جنایت‌های آن گرفته شود این رژیم سفاک خون شام که کشورهای غربی از جمله آمریکای جنایتکار طرف این رژیم جعلی هست باید از این منطقه برود فقط و فقط زبان زور را می‌فهمد پس دل خود را به نظام بین‌الملل دل خوش نکنید چون نظام بین الملل خود کشورهای غربی ه