۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

کارشناس جنگ: آمریکا در منزوی کردن روسیه شکست خورده است

کارشناس جنگ: آمریکا در منزوی کردن روسیه شکست خورده است

یک تحلیل گر و خبرنگار جنگ گفت آمریکا در منزوی کردن روسیه شکست خورده است اما توانست به اهداف پنهان خود درباره اروپا برسد.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ایلیا مگنیر خبرنگار جنگ و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت آمریکا در هدف آشکار خود برای منزوی کردن و تجزیه روسیه شکست خورد اما در هدف پنهانش برای صنعتی زدایی اروپا موفق شد.

مگنیر دراین‌باره گفت: «پنجاه کشور برای شکست دادن روسیه گرد هم آمدند و شکست خوردند. اوکراین شکست خورد و اروپا هم شکست خورده است.»

او در ادامه تأکید کرد اقتصاد روسیه عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با اقتصاد اروپا دارد. به گفته او، علاوه بر این، درگیری در غزه سبب از بین رفتن ادعای برتری اخلاقی ظاهری غرب شد.

این کارشناس گفت: «ما با جنگ غزه روبرو هستیم؛ جایی که هیچیک از نقض های اخلاقی منجر به مجازات افرادی نمی شود که مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت می شوند و امروز در همین جاست که آمریکایی‌ها به همراه شرکای اروپایی‌شان کاملاً منزوی شده‌اند.»

مگنیر تصریح کرد آمریکا فقط از طریق جنگ‌ها می‌تواند بقا داشته باشد. او هدف پنهان آمریکا در جنگ اوکراین را «صنعتی زدایی اروپا» عنوان کرد. او با اشاره به اینکه قیمت انرژی در سراسر اروپا در حال افزایش است، گفت: «خط لوله نورد استریم دو منفجر شد و آلمانی‌ها از تحقیق درباره این اقدام تروریستی خودداری کردند.»

وی افزود: «با این حال، هنوز برخی از کشورهای اروپایی گاز روسیه را خریداری می‌کنند. زمانی که انرژی مقرون به صرفه نباشد، صنعت از اروپا به آمریکا مهاجرت می کند، جایی که انرژی در آن ارزان تر است. آنها (اروپایی ها) این موضوع را می دانند و کاملاً از آن آگاهند، اما، موضوع شگفت آور این است که آنها به واقع واکنشی نشان نمی دهند و این جنگ بی فایده را که آنها را به سوی نابودی صنعت و اقتصاد اروپا می برد، متوقف نمی کنند.»

کد خبر 6036049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha