۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۵۳

دادستان همدان تاکید کرد؛

جرم بودن تبانی نامزدها برای رسیدن به هرگونه امتیاز

جرم بودن تبانی نامزدها برای رسیدن به هرگونه امتیاز

همدان-دادستان همدان گفت: تبانی یک یا چند نامزد انتخاباتی و اخذ هر گونه امتیاز برای کنار کشیدن به نفع دیگری از تخلفات انتخاباتی محسوب شده و فرد خاطی مستحق مجازات مطابق با قانون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خانحانی موقر در جلسه کارگروه هماهنگی تبادل اطلاعات انتخابات و همزمان پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی، گفت: هر گونه تخریب نامزدهای انتخاباتی از سوی نامزدهای رقیب و یا طرفداران آنان در فضای حقیقی و مجازی و انتشار مطالب غیرواقع با هدف تشویش اذهان عمومی و ناامید ساختن آنان جرم است و متولیان امر به ویژه هیأت‌های اجرایی موظف به بررسی و ارسال مستندات آن تخلفات به مرجع صالح قضائی برای رسیدگی هستند و به طور قطع با فرماندارانی که تخلفات انتخاباتی را در هیأت اجرایی بررسی و گزارش نکنند برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: دیوارنویسی، استفاده از بنرهای تبلیغاتی خارج از اندازه قانونی و راه اندازی کاروان تبلیغاتی نیز جزو جرایم انتخاباتی است و هیأت‌های اجرایی مکلف به برخورد با متخلفان و ارسال مستندات این موارد به مراجع قضائی هستند.

خانجانی موقر افزود: تبانی یک یا چند نامزد انتخاباتی و اخذ هر گونه امتیاز برای کنار کشیدن به نفع دیگری نیز از تخلفات انتخاباتی محسوب شده و فرد خاطی مستحق مجازات مطابق با قانون جدید انتخابات است.

کد خبر 6036457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha