نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین استعفا کرد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین استعفا کرد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز استعفای خود و دولت فلسطین را اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که استعفای خود را به محمود عباس رییس این تشکیلات تحویل داده است.

وی ادامه داد که استعفای کابینه را از روز سه شنبه گذشته به محمود عباس اطلاع داده و این موضوع را امروز به صورت کتبی به وی تحویل داده است.

اشتیه تصریح کرد: همچنان در تقابل با اشغالگران باقی خواهیم ماند و تشکیلات خودگردان فلسطین برای ایجاد دولت در اراضی فلسطین مبارزه خواهد کرد.

گفته شده محمود عباس انحلال کابینه را تحت فشار «کشورهای منطقه، جامعه بین المللی و به ویژه آمریکا» انجام می دهد. به گفته برخی منابع این تصمیم به بهانه توقف جنگ در نوار غزه، ارایه تضمین های بین المللی برای خروج کامل نیروهای اشغالگر اسراییل از غزه، توقف تهاجمات اسراییل به کرانه باختری اشغالی و رفع محاصره مالی تحمیل شده بر فلسطینی ها است و گام بعدی «دستیابی به اجماع ملی با حضور همه جناح‌های فلسطینی از جمله حماس» است.

در همین رابطه رییس صندوق سرمایه گذاری فلسطین ممکن است نخست وزیر جدید فلسطین شود. اسکای نیوز عربی نیز رییس هیات مدیره صندوق سرمایه گذاری فلسطین با نام «محمد مصطفی» را محتمل ترین نامزد پست نخست وزیری جدید فلسطین عنوان کرده است.

یک منبع رسمی در تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس در کرانه باختری، اعلام کرد که دولت جدید فلسطین متشکل از تکنوکرات ها ممکن است تا پایان این هفته در رام الله تشکیل شود.

کد خبر 6037648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha