۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۲

مسابقات جوانان قهرمانی آسیا - فیلیپین

یازده شناگر ایران در روز دوم فینالیست شدند/ یک جابه جایی رکورد

یازده شناگر ایران در روز دوم فینالیست شدند/ یک جابه جایی رکورد

در مرحله مقدماتی صبح روز دوم مسابقات شنا قهرمانی جوانان آسیا شناگران ایران در ۱۱ ماده فینالیست شدند و آراد مهدی زاده در ۵۰ متر قورباغه رکورد رده سنی را جابجا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، دومین روز از مسابقات شنا قهرمانی رده های سنی آسیا صبح امروز (سه‌شنبه) با رقابت ملی پوشان شنای ایران با حریفان خود آغاز شد.

ابتدا محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر مختلط رده سنی ۱۵-۱۷ سال به آب زد که با زمان ۰۴:۴۰.۶۷ در جایگاه پنجم ایستاد و راهی فینال شد.

در ادامه دو شناگر جوان و آینده دار ایران در ماده ۵۰ متر قورباغه با حریفان خود به رقابت پرداختند که آراد مهدی زاده موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۲۹.۰۷ علاوه بر جابجایی رکورد رده سنی ۱۵-۱۷ سال این ماده با ایستادن در رتبه چهارم جواز حضور در فینال را کسب کند. علیرضا عرب نیز با زمان ۰۰:۳۰.۶۰ با رتبه ۱۶ به کار خود در این ماده پایان داد. پیش از این رکورد این ماده این رده سنی توسط امیر مطایی با زمان ۰۰:۲۹.۲۴ در اسفند ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود که مهدی زاد آن را بهبود بخشید.

شنتیا نظری و رایان زارع نیز در ماده ۵۰ متر قورباغه رده سنی ۱۳-۱۴ سال به آب زدند که نظر با ثبت زمان ۰۰:۳۰.۷۹ در جایگاه هفتم ایستاد و راهی فینال شد. زارع نیز با زمان ۰۰:۳۱.۸۴ دهم شدو به کار خود پایان داد.

سامیار عبدلی و متین سهران در ۵۰ متر آزادرده سنی بالای ۱۸ سال با حریفان قدرتمند خود رقابت پرداختند که سامیار عبدلی با زمان ۰۰:۲۳.۱۱ بعنوان نفر سوم راهی فینال این ماده جذاب و سرعتی شد. سهران با زمان ۰۰:۲۴.۰۱ یازدهم شد و به کار خود پایان داد.

نماینده ایران در ماده ۵۰ متر آزاد رده سنی ۱۵-۱۷ سال علی رشیدی بود که رشیدی ۵۰ متر را در زمان ۰۰:۲۴.۱۰ شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ششم راهی فینال شد.

محمد محدی غلامی که روز گذشته خوش درخشیده بود امروز نیز در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳-۱۴ سال با زمان ۰۲:۰۸.۷۳ بعنوان نفر نخست راهی فینال شد.

در ماده ۱۰۰ متر پروانه زده سنی بالای ۱۸ سال مهرشاد افقری با زمان ۰۰:۵۴.۷۰ پنجم شد و جواز فینال را کسب کرد. علی رشید پور نیز در این ماده رده سنی ۱۵-۱۷ سال با زمان ۰۰:۵۶.۴۸ راهی فینال شد.

در آخرین ماده شناگران ایران در ماده ۴۰۰ متر مختلط تیمی با حریفان خود به رقابت پرداختند. تیم ایران در ماده ۱۵-۱۷ سال موفق شد با ثبت زمان ۰۳:۵۳.۹۳ در جایگاه چهارم قرار گیرد و راهی فینال شود. شناگران ایران در این ماده رده سنی ۱۳-۱۴ سال نیز با ثبت زمان ۰۴:۰۵.۸۵ سوم شدند و جواز حضور در فینال را کسب کردند.

یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۷ الی ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر کلارک فیلیپین برگزار می‌شود که رقابت‌های شنا این دوره از مسابقات ۷ الی ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6038511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha