۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۵

فرماندار اردبیل خبر داد؛

انصراف ۵ کاندیدا از ادامه رقابت‌های انتخاباتی

انصراف ۵ کاندیدا از ادامه رقابت‌های انتخاباتی

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در روزهای اخیر پنج نفر از کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ادامه رقابت‌ها در اردبیل انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اعتماد اعجازی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات اردبیل، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۱۱۷ کاندیدا با هم رقابت می‌کنند و امکان انصراف کاندیداها تا هشت اسفندماه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شهرستان اردبیل ۲۲ هزار نفر رأی اولی وجود دارد که برای اولین بار با حضور در پای صندوق‌های رأی، ۱۱ اسفند به کاندیداهای مورد نظر خود رأی خواهند داد.

فرماندار شهرستان اردبیل به انسجام عملیاتی دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اشاره کرد و گفت: هشت هزار و ۵۰۰ نفر در این حوزه سعی می‌کنند تا انتخابات در امنیت و شکوه هر چه تمامتر ۱۱ اسفند امسال برگزار شود.

اعتماد اعجازی افزود: ۵۳۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل واجد شرایط رأی دادن هستند که امیدواریم اکثریت این واجدان شرایط با حضور در انتخابات به حقانیت نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی و همچنین صلابت و اقتدار ملی کمک کنند.

وی به راه‌اندازی ۳۷۷ شعبه اخذ رأی در شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۶ شعبه سیار و یک شعبه نیز به صورت اتوبوس در سطح شهر فعال خواهد بود و شعبه ویژه خواهران نیز در روز رأی‌گیری فعالیت خود را انجام می‌دهد.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه همایش سراسری نمایندگان فرمانداری هفت اسفندماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا در قالب این همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی بتوانیم برای دست‌اندرکاران انتخابات شرایط مناسبی را مهیا کنیم تا آرای مردم را به عنوان حق‌الناس و امانت در بهترین شرایط اخذ کرده و از آن صیانت کنند.

وی به مشارکت ۳۵ درصدی اردبیلی‌ها در دوره قبل انتخابات اشاره کرد و گفت: امیدواریم این میزان مشارکت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان به بالاترین سطح برسد.

اعتماد اعجازی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در انتخابات مجلس خبرگان نیز سه نفر رقابت می‌کنند و اهالی شهرستان اردبیل می‌توانند از بین این سه کاندیدای مجلس خبرگان، به ۲ نفر رأی داده تا در قالب انتخابات مجلس خبرگان نیز ۲ نفر از این استان راهی جایگاه و منصب خبرگان شوند.

وی بیان کرد: به صورت منظم و مرتب با اصحاب رسانه تعامل و ارتباط برقرار می‌کنیم و تمام تلاش ما بر این است تا جدیدترین اطلاعات انتخاباتی را در اختیار آنها قرار دهیم و امیدواریم اصحاب رسانه نیز به وظیفه خطیر خود در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم به شایستگی عمل کنند.

فرماندار شهرستان اردبیل به ممنوعیت خرید و فروش آرا را به عنوان یک جرم آشکار انتخاباتی یادآور شد و گفت: از کاندیداها انتظار داریم در آستانه سال نو چهره شهر را با پوستر و یا دست نوشته آلوده و ناپاک نکنند بلکه در صیانت از سرمایه‌ها و بیت‌المال تلاشی جدی انجام دهند.

کد خبر 6039757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha