۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۰۷

استاندار فارس:

۱۶۰ مصوبه رهاورد سفر دوم رییس جمهور به استان فارس در سال ۱۴۰۲ بود

۱۶۰ مصوبه رهاورد سفر دوم رییس جمهور به استان فارس در سال ۱۴۰۲ بود

شیراز - استاندار فارس گفت: رهاورد سفر دوم آیت‌الله رئیسی به فارس در بیستم مهرماه امسال ۱۶۰ مصوبه به ارزش کل ۲۷۰ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به سفر اول سه برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه عصر سه‌شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح مصوبات سفر دوم رئیس جمهوری به استان فارس در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد ابتدا بیان کرد: رهاورد سفر دوم آیت الله رئیسی به استان فارس ۱۶۰ مصوبه (مربوط به وزارتخانه‌ها و نهادهایی چون بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید) به ارزش کل ۲۷۰ هزار میلیارد ریال به استان فارس بود و مازاد بر آن نیز ۱۰۰ هزار میلیارد ریال توسط مؤسسات مالی اعتباری و بانک‌ها در قالب تسهیلات به مؤسسه‌های اقتصادی اعطا خواهد شد.

استاندار فارس تشریح کرد: در فاصله بین سفر اول و دوم رئیس جمهور یعنی مهر ۱۴۰۰ تا ۲۰ مهر امسال قریب به ۸۵ درصد مصوبات سفر اول محقق شده بود و ۱۵ درصد باقیمانده از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان فارس در دور دوم نیز در حال اجرا است.

رشد ۲۵ درصدی تعداد شهرک‌های دانش‌بنیان در فارس و ارتقای آنها از ۲۸۰ شهرک به ۳۵۰ شهرک در ده ماهه اول امسال و تصویب افزایش مساحت پارک علم و فناوری شیراز و همچنین تخصیص زمینی در کنار شهرک صنعتی شیراز جهت استقرار شرکت‌های جدید دانش‌بنیان از جمله خبرهای خوش دیگری بود که استاندار به دانش بنیان‌ها داد.

فارس امسال تورمی کمتر از میانگین کشوری را تجربه کرد

ایمانیه با بیان اینکه تورم استان فارس امسال کمتر از میانگین کشوری بوده گفت: بر اساس آمار وزارت کار، امسال آمار اشتغالزایی در استان فارس از میانگین متعهد شده بالاتر بوده و از این حیث رتبه نخست کشور را دارد و جایگاه استان از حیث پرداخت تسهیلات بانکی نیز در شش ماه اخیر شش رتبه بهبود یافته و روند جذب سرمایه‌گذار جهت تأمین اعتبار کارخانه‌ها و مؤسسه‌های اقتصادی و رفع موانع واحدهای تولیدی چون روغن نرگس شیراز، کاغذ زاگرس و قند ممسنی نیز ادامه دارد.

نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها با ایجاد یک هزار فروشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی مردم در استان فارس که از این تعداد تاکنون ۸۱۰ پایانه راه‌اندازی و باعث کاهش تورم شده نیز خبر خوش دیگری بود که ایمانیه به آن اشاره کرد.

در کشور بیشترین زمین را جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص دادیم

ایمانیه در ادامه با هدف امیدآفرینی به برخی توفیقات کسب شده در استان فارس به خصوص در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: استان فارس در زمینه تأمین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه اول کشور بود و رتبه برتر و بیشترین تعداد واگذاری زمین‌های مسکونی به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را نیز در بین ادارات کل راه و شهرسازی کشور به خود اختصاص داد و در تولیدات زراعی، تولیدات باغی و طرح‌های صنعتی نیز جزو رتبه‌های اول یا دوم بود.

وی در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده در سال ۱۴۰۲ در حوزه راه نیز گفت: افتتاح قطعه ۱ تا ۶ آزادراه شیراز اصفهان که در سفر رئیس جمهور محقق شد، تکمیل باند دوم شیراز فیروزآباد جم، تکمیل بزرگراه برازجان کنارتخته دالکی قائمیه، احداث باند دوم راه جهرم لار بندرعباس، احداث راه آهن اقلید یزد، بزرگراه تنگ خیاره لپویی، احداث ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی و ترمیم و بهسازی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی از جمله خدمات دولت در استان فارس در این حیطه بود.

استاندار فارس از آبرسانی به استان از ۲ ناحیه، اتمام خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز، آبرسانی به شهرهای ارسنجان و قیر، اتمام سد نرگسی و سد کوار، آبگیری سد هایقر نیز به عنوان پروژه‌های شاخص استان در حوزه آب نام برد و در نهایت گفت: افتتاح بیمارستان‌های فسا و رستم و تکمیل بیمارستان ۳۱۳ تختی خاتم الانبیا، افتتاح تالار مرکزی شیراز و موزه منطقه‌ای نیز از دیگر رهاوردهای سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس بود.

کد خبر 6053655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha