۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲

استاندار کردستان:

رسانه‌ها در زمینه مصرف بهینه انرژی فرهنگ‌سازی کنند

رسانه‌ها در زمینه مصرف بهینه انرژی فرهنگ‌سازی کنند

سنندج_استاندار کردستان گفت: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ مصرف بهینه انرژی بیشتر کار رسانه ای کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه جشنواره گاز و رسانه اظهار کرد: مهمترین گره حوزه اقتصادی استان فرهنگ اشتباه مصرف است و اصلاح آن می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه ذخایر این کشور زیاد است و خداوند نعماتی بی‌شماری به ما ارزانی داشته است، افزود: از مهمترین مصادیق فرهنگ اقتصادی، فرهنگ مصرف و الگوی مصرف است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما کشور مصرف‌گرایی است اما آنچه قرآن به ما آموخته آن است که با صرفه‌جویی و رعایت مصرف بتوانیم، مانع مصرف گرایی شویم.

استاندار کردستان به تأثیر کار رسانه بر اصلاح الگوی مصرف پرداخت و افزود: تعداد خانوارهایی که در دهک‌های اول بهترین مصرف کنندگان قرار می‌گیرد بالا رفته و انگیزه‌ای است که همه ما این مسیر را ادامه دهیم و رسانه باید موضوع الگوی مصرف را برای تمام منابع طبیعی و نعمات الهی ترویج دهند.

زارعی کوشا یادآور شد: صرفه‌جویی یک فضیلت است که باید برای ترویج آن همه ما تلاش کنیم.

وی از پیوند خوب بین رسانه و دستگاه‌ها تقدیر کرد و گفت: پیوند رسانه با دستگاه‌ها منجر به برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای شده و جشنواره رسانه و گاز نیز این ظرفیت را دارد که در سطح ملی برگزار شود و پیشنهاد می‌شود سال آینده این جشنواره در سطح ملی پیگیری و دنبال شود.

در این مراسم که با حضور مسؤولان استان برگزار شد، از برگزیدگان جشنواره رسانه و گاز تجلیل شود.

کد خبر 6055013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha