۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

وزیر خارجه اتریش:

۹۵ درصد شرکت‌های غربی همچنان در روسیه فعال هستند

۹۵ درصد شرکت‌های غربی همچنان در روسیه فعال هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به جنگ این کشور با اوکراین، همچنان شمار زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعالیت می‌کنند.

شالنبرگ در نشست خبری مشترک با آنتونی بلنیکن وزیر خارجه آمریکا گفت: اتریش ششمین سرمایه‌گذار بزرگ در اقتصاد اوکراین است و شرکت‌های اتریشی هم در اوکراین و هم در روسیه «حضوری پررنگ» دارند.

وی افزود: بله، شرکت‌های اتریشی در روسیه حضور داشتند و بخشی از آنها همچنان در این کشور فعال هستند؛ درست مثل حدود ۹۵ درصد شرکت‌های غربی که همچنان در مسکو حضور دارند.

وزیر خارجه اتریش اضافه کرد: باید به تحریم‌های بین‌المللی که علیه مسکو اعمال شده است، به طور تمام و کمال احترام گذاشت و نباید هیچ استثنایی قائل شد. ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) در بحبوحه کشمکش با غرب، از گاز و غلات به عنوان اهرم استفاده می‌کند.

وی متعهد شد که اتریش همچنان به کاهش وابستگی خود به گاز روسیه ادامه خواهد داد و هدف عدم وابستگی ۱۰۰ درصدی وین به مسکو، تا سال ۲۰۲۷ محقق خواهد شد.

روزنامه پولیتیکو هفته گذشته گزارش داد که واشنگتن به یکی از بانک‌های بزرگ اتریش یعنی «رایفایزن اینترنشنال» برای خروج از روسیه فشار وارد کرده است. به نوشته این روزنامه، آنا موریس، سرپرست معاونت وزارت خزانه‌داری آمریکا به مقامات اتریشی اعلام کرده است که در صورت خودداری از برآوردن درخواست واشنگتن، سامانه مالی آمریکا ممکن است این بانک را از چرخه خارج کند.

کد خبر 6056261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha