۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰

نایب رییس فدراسیون ورزش های روستایی خبر داد؛

عضویت ایران در کنفدراسیون ورزش های قومیتی

 عضویت ایران در کنفدراسیون ورزش های قومیتی

ساری - نایب رییس فدراسیون ورزش های روستایی، بومی و محلی عضویت در کنفدراسیون ورزش های قومیتی را فرصتی مناسب برای نهادینه سازی ورزش های آیینی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا افشون بعدازظهر یکشنبه در مجمع عمومی هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی اظهار کرد: امیدوارم کار گروهی و خرد جمعی در سرلوحه این هیأت قرار داشته باشد.

وی افزود: امسال سالی بود که فدراسیون عضویت رسمی کنفدراسیون ورزش‌های قومیتی را به دست آورده که فرصتی مناسبی برای نهادینه سازی ورزش‌های آئینی و سنتی ما است.

افشون بیان داشت: با تقویت این رشته ما هم باید نقش خودمان را در جایگاه ورزش عمومی با رویکرد سلامت محور اجرا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون ادامه داد: طرح‌های مختلفی در فدراسیون تدارک دیده شده تا گامی مؤثر در پیشرفت ورزش روستایی داشته باشیم.

این مسئول گفت: ورزش روستایی هم در بحث قهرمانی فعالیت دارد و هم در بحث همگانی، مزیت ما همین هویت بخشی ما است که به واسطه هیأت‌های استانی در سراسر کشور داریم.

افشون تاکید داشت: احیا، توسعه، ترویج و نهادینه سازی بازی‌های بومی محلی در سطح کشور و توسعه ورزش در روستاها اعم از بومی محلی، کلاسیک و رشته‌های نوین از مأموریت‌های فدراسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور توسعه و ترویج آئین‌ها، آداب، سنن و بازی‌های بومی محلی می‌توان به ظرفیت‌های سایر نهادها مانند شهرداری و آموزش و پرورش در این حوزه توجه داشت.

نایب رئیس فدراسیون در پایان تاکید داشت: مأموریت‌های زیادی پیش روی هیأت ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی استان مازندران وجود دارد که امیدوارم با همکاری اعضای حاضر در مجمع در انجام آن موفق باشند.

کد خبر 6057433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha