۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶

استاندار کردستان:

همدلی بین مجموعه مدیریتی کردستان اتفاقات امیدوارکننده رادرپی دارد

همدلی بین مجموعه مدیریتی کردستان اتفاقات امیدوارکننده رادرپی دارد

سنندج_ استاندارکردستان همدلی بین مجموعه مدیریتی استان را یک مزیت دانست و گفت: همدلی، انسجام و عدم اختلاف می‌تواند تعامل بین دستگاه‌ها و اتفاقات اثربخش و امیدوار کننده را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه دوشنبه در جلسه پایان سال اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اظهار کرد: مجموعه دارایی مجموعه‌ای منسجم و موفق هستند و جمع جوان خوش‌فکر و سالمی روی کار این اداره فعالیت دارند.

وی بیان کرد: مسائل استان در حوزه اقتصادی ریشه‌ای است و معادله تک مجهولی نیست که در مدت کوتاهی حل شود چرا که تمام شاخص‌های اقتصادی ما در طول سال‌های قبل شرایط مطلوبی به دلایل متعدد نداشته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه آنچه که ما را امیدوار می‌کند مسیر درستی است که در پیش گرفته‌ایم، افزود: ممکن است در جاهایی نیاز به سرعت بیشتری باشد و اگر استان مولدی باشیم می‌توان انتظار کاهش تورم را داشته باشیم.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: علت‌هایی وجود دارد که تورم ما نسبت به میانگین کشوری بالاتر است این دلایل احصا شده و می‌توان آنها را حل کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال در حوزه کشاورزی حدود هشت درصد در بخش صنعت و مابقی به بخش خدمات برمی‌گردد، اضافه کرد: همین بالا بودن اشتغال بخش خدمات از دلایل تورم است.

استاندار کردستان با اعلام اینکه در حوزه اشتغال روند خوبی داشته‌ایم، گفت: گرچه تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی استان بالا است اما در پاییز سال قبل ۱۳.۶ درصد بیکاری داشتیم و در پاییز امسال این عدد به ۹.۷ رسید به طوریکه پاییز امسال نسبت به سال قبل نزدیک به ۴.۱ واحد کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: براساس آمار غیررسمی در زمستان سال قبل نرخ بیکاری ۲۰.۵ بود و امسال به ۱۴.۵ رسیدیم که کاهش حدود ۶ درصدی را شاهد بودیم و اینها امیدهایی می‌دهد که مسیر غلط نیست اما باید سرعت بخشیده شود.

وی همدلی بین مجموعه مدیریتی استان را یک مزیت دانست و اعلام کرد: همدلی، انسجام و عدم اختلاف می‌تواند تعامل بین دستگاه‌ها و اتفاقات اثربخش و امیدوار کننده را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 6058457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha