۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲:۳۸

مخالفت مصر، اردن و فرانسه باعملیات نظامی در رفح و حمایت از آتش بس

مخالفت مصر، اردن و فرانسه باعملیات نظامی در رفح و حمایت از آتش بس

وزرای خارجه مصر، اردن و فرانسه در قاهره خواستار آتش پس دایمی در نوار غزه و مبادله اسرا شدند و مخالفت خود را با هرگونه فعالیت نظامی در شهر رفح اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز شنبه در قاهره پایتخت مصر، جلسه سه جانبه وزیران خارجه مصر، اردن و فرانسه درباره آخرین تحولات جنگ غزه و رایزنی برای آتش بس در باریکه برگزار شد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، در این نشست، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و استفان سژورنی، وزیر خارجه فرانسه درباره نوار غزه رایزنی کردند و درباره پیامدهای جنگ در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

وزرای خارجه سه کشور با محکوم کردن همه تعرضات و تجاوزات، نسبت به پیامدهای فجیع وضعیت بشری و قحطی و فروپاشی سیستم بهداشتی در غزه هشدار دادند و بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای آواره کردن و کوچاندن اجباری ملت فلسطین تاکید کردند.

شکری، الصفدی و سژورنی بر اهمیت نقش مصر در کاهش رنج ساکنان غیر نظامی غزه و مذاکرات مرتبط با آتش بس و مبادله اسرا تاکید کردند.

وزیران خارجه سه کشور عربی و اروپایی با هرگونه حمله نظامی به رفح که به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی پناه داده، مخالفت کردند.

وزرای خارجه مصر، اردن و فرانسه بر قطعی بودن اجرای راه حل «دو دولت» براساس مصوبات سازمان ملل از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین، دارای حاکمیت و به صورت یکپارچه و قابل زندگی طبق مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کردند.

کد خبر 6065734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      خاک بر سرتان این همه جنایت همه خفقان گرفتند. کافی بود یک نفر روسری اش را در ایران بردارد
    • رضا IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      مصرواردن با اسراییل و امریکا شریک در کشتن فلسطینی هاست بهتر هست فیلم بازی نکند.اگر یک حکومت درست داشت الان به محور مقاومت کمک میکرد نه اسراییل وامریکا.فرانسه هم که خود اسراییل هست فرقی با اون نداره فقط یواشکی به اسراییل سلاح میده
    • رضا IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      یعنی بقیه غزه را میتونید نابود کنید