۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

امام جمعه سنندج:

جنایات صهیونیستی خوی درندگی این رژیم را به جهان نشان داد

جنایات صهیونیستی خوی درندگی این رژیم را به جهان نشان داد

سنندج- امام جمعه سنندج با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی ایران در سوریه گفت: با این جنایات، جهان به خوی درندگی رژیم صهیونیستی پی برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی صبح پنج شنبه، در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، از ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نهاد مقدس یاد کرد و گفت: آیات زیادی در اهمیت این فریضتین در قرآن کریم نازل شده و همه باید به آنها توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف تمام پیامبران الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده است و ۶۰۰ آیه از قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد.

امام جمعه سنندج همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی ایران در سوریه، تصریح کرد: با این جنایات، جهان به خوی درندگی رژیم صهیونیستی پی پرده است.

ماموستا رستمی با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین مبین اسلام، اظهار کرد: تبلیغ در دین اسلام بسیار مهم است اما کسی که تبلیغ می‌کند باید در درجه اول این تبلیغ برای نفس خود و پس از آن برای مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم ذاتاً دیندار و پایبند به اصول دین هستند اما اگر سستی‌هایی هم وجود دارد به عدم تعامل مسؤولان با مردم و به خصوص جوانان بر می‌گردد که این مسئله به یک عامل مهم در ایجاد این سستی تبدیل شده است.

ماموستا رستمی با انتقاد از ضعف صدا و سیمای مرکز کردستان در تشویق مردم به دین، اذعان کرد: علیرغم تمام ضعف‌هایی که در تشویق به دین وجود دارد مردم خواهان دین هستند و در نماز جمعه‌ها این مسئله به خوبی نمایان است.

ماموستا رستمی تأکید کرد: صدا و سیما باید با ساخت برنامه‌هایی و با بهره گیری از ماموستایان مسلط به دین و مسائل روز به شبهات جوانان امروزی پاسخ بدهد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: اگر عفاف باشد قطعاً حجاب هم خواهد بود و اگر از فساد جلوگیری نشود همه جامعه در منجلاب آن غرق خواهند شد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت وظایف نمایندگان مجلس، اظهار کرد: یک نماینده مجلس باید بین مردم باشد و مشکلات آنها را بشنود که متأسفانه برخی از نمایندگان خلاف این مسئله عمل می‌کنند و موجب دلسردی مردم شده‌اند.

ماموستا رستمی با اشاره به نحوه برگزاری برخی مراسم های نوروزی امسال، عنوان کرد: در جشن‌های نوروزی امسال عده‌ای در صدد بودند با اختلاط هنجارشکن زن و مرد، مردم را از دین بیزار کنند اما بسیاری از مردم خواهان این مسئله نبودند و از آن فاصله گرفتند و حتی نسبت به این موضوع معترض هم شدند.

کد خبر 6069039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha