۲۷ آذر ۱۳۸۶، ۱۴:۳۱

حاشیه حضور الهام در دانشگاه /

کنار گذاشتن محافظه کاریها از سوی رئیس دانشگاه / انتقاد الهام از نسبت دادن برخی تصمیمات خودسرانه به دولت

کنار گذاشتن محافظه کاریها از سوی رئیس دانشگاه / انتقاد الهام از نسبت دادن برخی تصمیمات خودسرانه به دولت

غلامحسین الهام سخنگوی دولت و دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس امروز به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در این دانشگاه سخنرانی کرد. حضور الهام در تربیت مدرس حاشیه هایی نیز به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حاشیه های حضور و سخنرانی سخنگوی دولت در دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر است:

- سخنرانی دکتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت که مقرر بود ساعت 9 صبح امروز در تالار شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود، با تاخیر یک ساعته آغاز شد.

- فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس که دقایقی برای خیر مقدم به سخنگوی دولت به سخنرانی پرداخت با تذکرات متعدد وزارت علوم با احتیاط رتبه دانشگاه تربیت مدرس در سطح ملی و خاورمیانه را اعلام کرد و گفت : برخی محافظه کاریها و مسائل کنار گذاشته شود. هنوز بعد از 3 - 2 سال هیچ گونه کمکی به دانشگاههای برتر که آمادگی قرارگیری در میان 500 یا 200 دانشگاه برتر را دارند، انجام نشده و حتی معرفی هم نشده اند.

- الهام اکبری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با قدردانی از غلامحسین الهام برای حضور و سخنرانی در این دانشگاه، گفت : 2 سال و اندی است که در این دانشگاه هستیم و هیچ مسئول سیاسی به این دانشگاه نیامده است تا به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد.

- مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت : رئیس جمهور ایران رئیس جمهوری پر تلاش همراه با تیمی مردمی است.

- الهام به عنوان دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس یاد مرحوم دکتر کی نیا استاد دانشکده حقوق، مرحوم دکتر مظلومی از دانشکده هنر و دکتر بحرالعلومی از دانشکده ادبیات را گرامی داشت.

- سخنگوی دولت در پی نقد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مبنی بر عدم حضور هیچ یک از شخصیتهای سیاسی در دانشگاه برای پاسخگویی گفت : البته دعوتی هم نشده بود که ما بخواهیم به تربیت مدرس بیاییم.

- غلامحسین الهام از خاطره دزدیده شدن اتومبیل اش - یک دستگاه پیکان - در داخل دانشگاه یاد کرد و عنوان کرد که در آن دوران سخنگوی قوه قضاییه بوده است.

- یک دانشجوی دختر مقطع کارشناسی ارشد که خود را دانشجوی شبانه دانشگاه تهران معرفی می کرد در پایان سخنرانی الهام، در جایگاه خود ایستاد و بدون هماهنگی قبلی در حالیکه به نظر می رسید پرسش و پاسخ تمام شده است، خطاب به الهام در خصوص وضعیت خوابگاههای دانشجویی دانشگاه تهران تذکر داد و گفت : مسئولین دانشگاه تهران اجاره بهای خوابگاهها را به صورت غیرمتعارف از دانشجویان شبانه دریافت می کنند و این حرکت را به دستور دولت ارجاع می دهند.

الهام در پاسخ به این دانشجو گفت : هیچ دستوری برای افزایش نرخ خدمات دانشجویی از جمله اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی از سوی دولت صادر نشده است. هر کسی که این نسبت را می دهد از او مدرک بخواهید. برخی تصمیماتی که خودسرانه می گیرند نباید به دولت نسبت داده شود.

وی در حالی که عنوان کرد، دولت نسبت به دانشجوی شبانه از نظر اسکان در خوابگاهها تعهدی ندارد، عده ای از دانشجویان روزانه ای که در سالن بودند، گفتند : روزانه ها هم که خوابگاه ندارند.

سخنگوی دولت گفت : در خانواده ها و جامعه مشکل داریم. باید از طریق وام قرض الحسنه و صندوقهای حمایتی کمک بگیرید که هم بتوانید درس بخوانید و هم برخی هزینه ها را تحمل کنید. باید منصفانه عمل کرد و جلوی افزایش خودسرانه قیمتها را گرفت.

کد خبر 606999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha