۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲

مدیر آموزش و پرورش آستارا خبر داد؛

اسکان بیش از ۶ هزار گردشگر فرهنگی در مدارس آستارا

اسکان بیش از ۶ هزار گردشگر فرهنگی در مدارس آستارا

آستارا- مدیر آموزش و پرورش آستارا از اسکان ۶ هزار و ۶۳۰ نفر از گردشگران فرهنگی در قالب یک‌ هزار و ۱۰۵ خانوار در مدارس این شهرستان طی تعطیلات عید نوروز خبر داد.

بیژن خالقوردی‌پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۶ هزار و ۱۶۸ نفر از گردشگران فرهنگی در قالب یک هزار و ۱۰۵ خانوار از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین امسال در مدارس شهرستان آستارا اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه اسکان آموزش و پرورش شهرستان آستارا در سطح استان گیلان رتبه سوم را در سامان‌دهی گردشگران فرهنگی کسب کرده است، تصریح کرد: گردشگران نوروزی امسال بیشتر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، شیراز و گلستان بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد مدارس مجری ستاد اسکان فرهنگیان را ۱۲ واحد آموزشی با ۹۶ باب کلاس درس در سه درجه الف، ب و ج دانست و افزود: کلاس‌های فوق به یخچال، اجاق گاز، پتو، پنکه، تلویزیون و دیگر امکانات رفاهی مجهز بودند.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات آموزش و پرورش شهرستان آستارا ازجمله خانه معلم با ۶ اتاق و ۲۲ تخت، هم‌چنین پنج سوئیت اقامتی جهت رفاه حال گردشگران فرهنگی به کار گرفته شده است، بیان کرد: از آغاز اجرای طرح اسکان موقت فرهنگیان؛ ۳۵۱ نفر نیز در قالب ۱۰۴ خانوار در مراکز فوق پذیرش شده بودند.

خالقوردی‌پور با بیان اینکه ۹۰ درصد از پذیرش‌ها به صورت الکترونیکی و ۱۰ درصد نیز به صورت دستی انجام می‌شدند، افزود: توزیع ۲۰ هزار عدد بروشور راهنمای گردشگری و اقامتی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آستارا در بین مسافران از دیگر امکانات ستاد اسکان گردشگران فرهنگی بود.

کد خبر 6072216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha