۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲

اهمیت اطلاعات هواشناسی در تعطیلات نوروز/ورود سامانه بارشی از فردا

اهمیت اطلاعات هواشناسی در تعطیلات نوروز/ورود سامانه بارشی از فردا

رییس سازمان هواشناسی گفـت: با توجه به شرایطی که در ۱۰ روز ابتدایی تعطیلات نوروزی داشتیم، اطلاعات هواشناسی از اهمیت دوچندانی برخوردار بود و سامانه بارشی جدیدی در آخر هفته وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سحر تاج بخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور امروز (۲۰ فروردین) در نشست خبری با تاکید براینکه اطلاعات هواشناسی در سفرهای نوروزی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به شرایطی که در ۱۰ روز اول تعطیلات نوروزی داشتیم، اطلاعات هواشناسی از اهمیت دوچندانی برخوردار بودند. در این مدت بیش از ۱۷ هزار محصول مختلف در حوزه‌های هوانوردی، کشاورزی، دریایی، مدل‌های عمومی برای مردم و صدا و سیما تولید و همچنین هشدارهای مختلفی نیز در خصوص شرایط جوی صادر شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی در آخر هفته وارد کشور خواهد شد، افزود: این سامانه از روز سه شنبه (۲۱ فروردین) از سمت استان‌های شمال غرب وارد کشور خواهد شد و شرایط جوی ویژه‌ای را برای راه‌های مواصلاتی بین استان‌های گیلان و اردبیل و سایر استان‌های شمال غربی کشور ایجاد می‌کند و باید به این نکته نیز توجه کرد که این سامانه بیشتر استان‌های کشور تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 6073279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha