۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۰:۲۹

رییس کل دادگستری استان بوشهر:

مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام ورزند

 مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام ورزند

بوشهر-رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسئولان قضایی باید نسبت به صیانت از حقوق بیت المال اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز سه شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان کنگان که در محل سالن جلسات فرمانداری کنگان برگزار شد، گفت: تکریم ارباب رجوع و مردم داری از اولویت‌های دستگاه قضائی استان است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: به همه کارکنان قضائی تاکید شده تعامل با مردم و برخورد انسانی و اسلامی با آنان را سرلوحه امور خود قرار دهد.

وی ادامه داد: درب اتاق مسئولان قضائی باید همیشه بر روی مردم باز باشد و گوش شنوا برای حرف مردم داشته باشند و تا جایی که قانون اجازه دهد با مردم مدارا کنند و در برخورد با مردم حتماً تکریم لازم را رعایت کنند.

مهرانگیز در ادامه گفت: مردم ۲ موضوع را از قاضی نمی‌پذیرند اول برخورد بد و دوم اینکه احتمال برود خدای ناکرده قاضی از بی‌طرفی خارج شده باشد.

وی به نجابت مردم استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این مردم مسئولیت ما را در انجام وظایف قانونی خویش دوچندان می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت اقدامات در خصوص حقوق عامه در استان گفت: در راستای حقوق عامه بسیاری از کارهای انجام نشده وجود دارد که از مسئولان قضائی جدید استان انتظار می‌رود نسبت به حقوق عامه بی‌تفاوت نباشند و هر جایی که حق مردم است ورود پیدا کنند، تا جایی که اگر مسئولی نیز تخلف کرد در این زمینه پیگیری‌های قانونی و برخورد لازم صورت گیرد.

 مسؤولان قضایی بوشهر نسبت به صیانت از حقوق بیت‌المال اهتمام ورزند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم با اشاره به موضوع حقوق عامه و حقوق بیت المال نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان جدید باید نسبت به صیانت از حقوق بیت المال اهتمام ویژه داشته باشند و در خصوص حقوق عامه در هر جا که تضییع حقوقی در حوزه قضائی و در هر زمینه‌ای مشاهده کردند حتماً ورود کرده و تا حصول نتیجه موضوعات را پیگیری کنند.

وی در ادامه به وضعیت موقعیتی جنوب استان و قرار گرفتن شرکت‌های بزرگ صنعتی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی تمام تلاش خود را در جهت حمایت قانونی و امنیت پایدار در منطقه به کار می‌گیرد و البته موضوع اجرای قانون و مسئولیت‌های اجتماعی و محیط پیرامونی شرکت‌ها از موارد پیگیری حقوق عامه است که مدیران شرکت‌ها این موضوع را مد نظر قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: بسیاری از مشکلات مردم که به موضوع حقوق عامه مربوط می‌شود باید دادستان‌ها در هر حوزه قضائی به آن ورود کرده و تا حصول نتیجه نهایی آنها را پیگیری کند.

مهر انگیز در ادامه به کاهش جمعیت کیفری اشاره داشت و گفت: قضات سعی کنند از مجازات جایگزین حبس و نهادهای ارفاقی تا جایی که قانون اجازه داده به جای حبس استفاده کنند.

وی افزود: مسئولان قضائی حوزه‌های قضائی از حمایت خانواده زندانیان نیازمند نیز غافل نشوند و حتماً به آنها سرکشی و به کمک مسئولان شهرستان و خیرین اقدام به یاری این خانواده‌ها کنند.

وی به زمان رسیدگی پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: باید زمان رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم انجام شود و تا جایی که امکان دارد از اطاله دادرسی نیز جلوگیری شود.

وی رعایت حفظ حقوق شهروندی را متذکر شد و گفت: مسئولان قضائی در این خصوص شرح وظایفی دارند که باید این موضوع را مد نظر قرار داده و پیگیری کنند و در همین راستا به طور مستمر از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، بازداشتگاها و مراجع انتظامی بازدید مؤثر به عمل آورند که این امر موجب ارتقای سطح عملکرد این در شهرستان نیز می‌شود.

در این مراسم رئیس کل دادگستری استان بوشهر از احمدی تقدیر و و موسوی پویا را به عنوان دادستان جدید کنگان معرفی کرد.

کد خبر 6074709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha