۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

هوای بهاری از هفته آتی میهمان اردبیل می‌شود

هوای بهاری از هفته آتی میهمان اردبیل می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اوایل هفته آتی هوای مطبوع بهاری در سطح استان اردبیل میهمان خواهد شد.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز موج دوم سامانه‌ی بارشی استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و تا بعد از ظهر روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اوج فعالیت این موج بارشی از عصر چهارشنبه تا عصر پنج شنبه خواهد بود.

وی افزود: با نفوذ این سامانه آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با وزش تندبادهای موقتی، کاهش دمای هوا و بارش باران گاهی توأم با رگبار و رعد و برق، در نواحی کوهپایه‌ای استان با بارش برف و در نواحی مستعد با بارش تگرگ و اصابت صاعقه و رخداد مه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها دور از انتظار نیست، گفت: ضمناً با عنایت به حجم بارش‌های پیش رو، کاهش دمای هوا به ویژه طی روز پنج شنبه و وزش تندبادهای موقتی شرایط برای طبیعت‌گردی و صعود به ارتفاعات استان مساعد نیست.

کوهی توجه به هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی را تاکید کرد و ادامه داد: با کاهش محسوس دمای هوا طی روز پنج شنبه، بارش‌ها طی عصر و شب پنج شنبه و بامداد جمعه در گردنه‌های کوهستانی مرکز و جنوب استان به صورت برف احتمال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی گفته شده از عصر جمعه جوی پایدار توأم با افزایش دمای هوا در اکثر مناطق استان حاکم می‌شود و از اوایل هفته آتی هوای مطبوع بهاری اکثر مناطق استان به ویژه در شمال استان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6075114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha