۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳

ایران آماده تولید بنزین یورو ۵ می شود

ایران آماده تولید بنزین یورو ۵ می شود

یکی از موضوعات زیست محیطی که همواره محل جدال کارشناسان بوده کیفیت بنزین بوده است اما اکنون خبر امکان تولید بنزین یورو ۵ در یکی از پالایشگاه های کشور در رسانه ها منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از موضوعات زیست محیطی که همواره محل جدال کارشناسان محیط زیست و کارشناسان صنعت نفت بوده کیفیت بنزین بوده است برای همین بود که بنزین یورو ۴ در کلان شهرها مورد استفاده قرار می‌گرفت. ایران با وجود تحریم‌ها خبر امکان تولید بنزین یورو ۵ در برخی از پالایشگاه‌های تهران خبرساز شده است. آنطور که مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی گفته است ما هم اکنون در مرحله تولید بنزین یورو ۵ هستیم و بنزین تولیدی یورو ۵ خود را در حجم محدود به بازار عرضه می‌کنیم.

به گفته وی میزان تولید و عرضه بنزین یورو ۵ باید با هماهنگی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بوده و ما براساس سیاست‌هایی که آنها تعیین می‌کنند، عمل می‌کنیم. البته شرکت پالایش نفت شازند آمادگی این را دارد که کل تولید بنزین و گازوئیل خود را به صورت یورو ۵ عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه با تولید بنزین یورو ۵ ممکن است حجم بنزین تولیدی کمی کاهش یابد توضیح داد: در حال حاضر ممکن است با تولید بنزین یورو ۵ مقدار حجم تولیدی بنزین کمی کاهش یابد اما با اجرای برنامه جدیدی می‌توان از کاهش حجم تولیدی نیز جلوگیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر حجم تولیدی بنزین یورو ۴ شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند حدود ۱۶ میلیون لیتر و حجم تولیدی گازوئیل یورو ۴، ۱۲ میلیون لیتر است و در آینده نزدیک این شرکت توانایی این را خواهد داشت که با همین حجم بنزین و گازوئیل یورو ۵ تولید کند.

بر اساس این گزارش باید منظر ماند و دید که این پتروشیمی می‌تواند بنزین یورو ۵ واقعی تولید کند یا آنکه در حد وعده باقی می‌ماند، چرا که هم اکنون بر سر تولید بنزین یورو ۴ هم ابهاماتی وجود دارد.

کد خبر 6104067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • تنها IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      والله مردم عادی که این بنزین یورو ۴۰ و۵۰ رو نمیبینن فقط حرفه
    • ايراني IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      با اين بنزين ها ماشين راه نميره اون بنزين به بازار بياد كلا خاموش ميشه . ايشاله كه اينطور نباشه.