۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵

فرماندار شفت خبر داد؛

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ تُن گل محمدی در شفت

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ تُن گل محمدی در شفت

شفت- فرماندار شفت گفت: امسال برداشت بیش از ۶۰ تُن گل محمدی از سطح ۳۰ هکتار باغات این شهرستان پیش بینی می شود.

به گزارش، خبرنگار مهر، مهدی نقدی بعد از ظهر یک شنبه در مراسمی به مناسبت روز ملی گل محمدی و مزرعه در گیلده شفت اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شفت و رویش گل‌های محمدی در منطقه جیرده علی الخصوص گیلده، هر ساله این شهرستان میزبان بیش از ۵ هزار نفر گردشگر در قالب تورهای گلاب گیری در بازه زمانی اوایل اردیبهشت تا اوایل خرداد ماه است.

وی با بیان اینکه جشنواره گل محمدی و گلاب گیری با هدف توسعه صنعت گردشگری و ایجاد نشاط و شادابی در روستای گیلده شفت برگزار می‌شود، افزود: جشنواره گلاب گیری در این شهرستان ظرفیت سنتی و بومی بسیار خوبی برای معرفی در استان برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد کرده است.

نقدی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر رشد زیر کشت گل محمدی در روستاهای شفت علاوه بر کار آفرینی رونق اقتصادی نیز داشته است، گفت: سالانه بیش از ۵ تن لیتر گلاب در این شهرستان تولید می‌شود.

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ تُن گل محمدی در شفت

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هکتار از باغات شهرستان شفت گل محمدی کشت می‌شود، گفت: بیش از ۱۵ روستا در شهرستان محصول گل محمدی را پرورش می‌دهند.

نقدی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۶۰ تن گل محمدی از باغات شهرستان شفت برداشت شود، بیان کرد: بیش از ۵ تن گلاب ناب و ۲ تن عرقیجات مختلف استحصال می‌شود.

نقدی با اشاره به اینکه در جشنواره سال گذشته مسیر ورودی و خروجی این مراسم بدون آسفالت و برای حضور گردشگران با مشکلات مواجه شد، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مسیر برگزاری جشنواره گلاب گیری روستای گیلده به ۳ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آسفالت و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: با مشارکت و همدلی مسئولان شهرستان و مردم به استقبال هشتمین جشنواره گلاب و گل محمدی شهرستان در اواخر خرداد ماه در شهرستان شفت خواهیم رفت.

فرماندار شفت افزود: خوشبختانه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان برای مزرعه گلاب و گلاب گیری در شهرستان شفت پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه معرفی آئین‌ها و فرهنگ‌ها از جمله عناصر تقویت گردشگری در شفت است، افزود: جذب گردشگر در این شهرستان نباید تنها متکی بر جاذبه‌های طبیعی و میراثی باشد و می‌طلبد تا با تلاش و پرداختن به آئین‌ها و سنن اصیل هر روستا نسبت به توسعه پایدار گردشگری اقدام کرد.

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰ تُن گل محمدی در شفت

فرماندار شفت بر حفظ سنت‌ها و آداب رسوم محلی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر با تلاش مردم منطقه صنعت گلاب گیری در کنار اماکن دیدنی شفت به پدیده‌ای برای جلب گردشگران شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از باغداران و تولید کنندگان گل و گلاب محمدی تجلیل به عمل آمد و همچنین روستای «گیلده» میزبان روز ملی گل محمدی و مزرعه شد.

کد خبر 6104438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha