۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان:

اختتامیه «آفرین‌واره شعرخوان» در گلستان برگزار شد

اختتامیه «آفرین‌واره شعرخوان» در گلستان برگزار شد

گرگان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از برگزاری اختتامیه آفرین‌واره شعرخوان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهه غیناقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت بزرگداشت فردوسی، اختتامیه آفرین‌واره شعرخوانی و فینال مشاعره استانی و رونمایی از کتاب نوقلمان۴ در دستور کار قرار گرفت و در حال برگزاری است.

وی افزود: مرحله‌ی شهرستانی این آفرین واره در بهمن ماه ۱۴۰۲ با مشارکت آموزش و پرورش و مرکز حل اختلاف دادگستری استان با محور موضوعی آزاد و صلح و سازش در ادبیات کهن برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: در بخش شعرخوانی این مسابقه، ۲۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال و پس از داوری به تفکیک گروه سنی، اعضای برگزیده و شایسته تقدیر مشخص شدند.

وی یادآور شد: در بخش مشاعره نیز مجموعاً تعداد ۱۵۰ نفر در شهرستان‌های مختلف شرکت کرده که پس از اجرای مرحله‌ی شهرستانی، تعداد ۳۳ نفر از شهرستان‌های کلاله، گنبد، آق قلا، کردکوی و بندرگز به فینال مسابقات استانی راه پیدا کردند.

غیناقی اظهار کرد: در آئین اختتامیه و فینال مشاعره این آفرین‌واره که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز پاسداشت زبان و ادب فارسی و بزرگداشت فردوسی برگزار شد ابتدا راه‌یافتگان به فینال مشاعره به رقابت پرداختند و پس از داوری، از هر گروه سنی، برگزیده و شایسته تقدیر اعلام شد.

وی افزود: این آفرین واره با هدف ترویج فرهنگ شعرخوانی و کشف استعدادهای ذوقی کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با حوزه‌ی ادبیات و مجموعه‌ای از اشعار فاخر ایرانی صورت گرفت.

کد خبر 6104852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha