۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کارولینای شمالی؛

دانشجویان حامی فلسطین، سخنرانی کمدین حامی اسرائیل را تحریم کردند

دانشجویان حامی فلسطین، سخنرانی کمدین حامی اسرائیل را تحریم کردند

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاهی در کارولینای شمالی، به محض ورود یک سخنران حامی رژیم صهیونیستی، محل برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «دوک» در کارولینای شمالی پس از دعوت جِری سینفلِد، کمدین و مجری تلویزیونی حامی اسرائیل، ورزشگاه برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی را ترک کردند.

تصاویر ویدئویی منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که ده‌ها دانشجو به محض دعوت از سینفلد برای حضور روی سِن به عنوان سخنران جشن فارغ‌التحصیلی، محل را به نشانه اعتراض ترک می‌کنند.

دانشجویان معترض در تصاویر با پرچم فلسطین و چفیه مقاومت به چشم می‌خورند. سینفلد در بخشی از سخنرانی خود اذعان کرد: «بسیاری از شماها به این فکر می‌کنید که دعوت از آدمی مثل من باورکردنی نیست اما باید بگویم که برای این فکرها "دیر" شده است!

سینفلد از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) همواره آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است. او دسامبر ۲۰۲۳ به اراضی اشغالی سفر کرد.

سخنگوی دانشگاه دوک در واکنش به اقدام دانشجویان معترض گفت که «احساس عمیق جامعه دانشجویان خودمان را درک می‌کنیم و به حق همه در دوک برای ابراز صلح‌آمیز عقایدشان احترام می‌گذاریم.»

این در حالی است که به‌دنبال اعتراضات گسترده دانشجویان حامی فلسطین در سراسر آمریکا، نیروهای امنیتی و پلیس ضدشورش با مجوز دانشگاه و رفتار خشونت‌آمیز شمار زیادی از دانشجویان را که ان‌بی‌سی‌نیوز شمار آنها را حدود ۳ هزار نفر اعلام کرده است بازداشت کردند. تظاهرات و تحصن گسترده و بی‌سابقه در حمایت از غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی، به لغو برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی در بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا و کارولینای جنوبی منجر شد.

کد خبر 6105084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha