۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹

خرید بلیط کنسلی هواپیما در های تیکت

خرید بلیط کنسلی هواپیما در های تیکت

برای رزرو بلیط هواپیما کنسلی در های تیکت می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از بلیط‌های سیستمی و چارتر و لحظه آخری برای مسیرهای مختلف و ایرلاین‌های گوناگون، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در میان مسافران، تصوری اشتباه رایج شده است که بلیط‌های چارتر هواپیما، همان بلیط‌های کنسلی هستند. در حالی که بلیط کنسلی و لحظه آخری می‌توانند چارتر یا سیستمی باشد. دلیل اصلی ارزان‌تر بودن بلیط‌های کنسلی، خرید عمده آن‌ها توسط آژانس‌ها و تخفیف‌های دریافتی از شرکت‌های هواپیمایی است. بنابراین، به خاطر داشته باشید که ارزانی بلیط‌های چارتر به دلیل کنسلی شدن آن‌ها نیست، بلکه به دلیل سیاست‌های فروش آژانس‌های مسافرتی است. برای رزرو بلیط هواپیما کنسلی درهای تیکت می‌توانید از بین طیف گسترده‌ای از بلیط‌های سیستمی و چارتر و لحظه آخری برای مسیرهای مختلف و ایرلاین‌های گوناگون، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بلیط کنسلی هواپیما چارتر

درست است که بلیط‌های چارتر به دلیل قیمت‌های پایین‌ترشان محبوب هستند، اما این تصور که این ارزانی به دلیل کنسلی شدن بلیط توسط مسافر قبلی است، کاملاً اشتباه است. بلیط‌های چارتر در واقع توسط آژانس‌های مسافرتی به صورت عمده از شرکت‌های هواپیمایی با قیمتی پایین‌تر از نرخ واقعی خریداری می‌شوند و سپس به مسافران نهایی با قیمتی کم‌تر از نرخ مصوب به فروش می‌رسند. در مورد بلیط کنسلی هواپیما باید گفت که این بلیط‌ها در دو دسته کلی قرار می‌گیرند:

بلیط‌های سیستمی: در صورت کنسلی این نوع بلیط، با توجه به زمان باقی‌مانده تا پرواز، جریمه‌ای از مسافر کسر و مابقی وجه، به او بازگردانده می‌شود. سپس این بلیط با همان قیمت اولیه به مسافران دیگر فروخته می‌شود.

بلیط‌های چارتر: برخلاف بلیط‌های سیستمی، بلیط‌های چارتر معمولاً غیر قابل استرداد هستند و مسافران در صورت کنسلی، وجه پرداختی را از دست می‌دهند. درواقع بلیط‌های چارتر مشمول کنسلی نمی‌شوند تا بتوان آن‌ها را مجدد به فروش رساند.

برخلاف تصور رایج، بلیط‌های هواپیما که کنسل شده‌اند، لزوماً با قیمت پایین‌تری به فروش نمی‌رسند؛ بلکه یا به‌طورکلی غیرقابل استرداد است یا با همان قیمت اولیه به فروش می‌رسد.

خرید بلیط کنسلی هواپیما در های تیکت

چگونه بلیط کنسلی هواپیما بخریم؟

اگر به دنبال رزرو بلیط هواپیما با قیمت مناسب هستید، می‌توانید از سایت‌های رزرو بلیط هواپیما مانندهای تیکت استفاده کنید. در این سایت، پس از مشخص کردن مبدأ و مقصد پرواز، می‌توانید با انتخاب گزینه بلیط چارتر، لیست کاملی از بلیط‌های چارتر موجود برای مسیر مورد نظرتان را مشاهده کنید و از بین آن‌ها، بلیطی که از نظر قیمت و زمان پرواز به شما مناسب‌تر است را انتخاب و رزرو کنید.

خرید بلیط پرواز کنسلی چه مزایایی دارد؟

همان طور که قبلاً توضیح داده شد، بلیط پرواز کنسلی در واقع همان بلیط چارتر است. خرید بلیط پرواز کنسلی مزایای خاص خود را دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت ارزان‌تر: به دلیل خرید عمده توسط آژانس‌ها و تخفیف‌های دریافتی، بلیط‌های چارتر معمولاً از بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر هستند. به عنوان مثال بلیط‌های کیش با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو است؛ پس بهتر است اقدام به خرید بلیط لحظه اخری کیش کرده تا هزینه کمتری را پرداخت نمایید.

تنوع بیشتر: آژانس‌های مسافرتی می‌توانند بلیط‌های چارتر را برای مسیرهای مختلف و با ایرلاین‌های گوناگون عرضه کنند که این تنوع برای مسافران بیشتر خواهد بود.

فرصت‌های لحظه آخری: گاهی اوقات، در صورت تکمیل نشدن ظرفیت پروازهای چارتر، آژانس‌ها برای فروش سریع‌تر بلیط‌ها، آن‌ها را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر به عنوان بلیط لحظه آخری عرضه می‌کنند.

تفاوت بلیط کنسلی هواپیما و لحظه آخری چیست؟

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که مسافران به دلایل مختلف، بلیط هواپیمای خود را کنسل می‌کنند. در این صورت، این بلیط‌ها دوباره توسط شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی برای فروش عرضه می‌شوند. برخلاف تصور رایج، هیچ تفاوتی بین بلیط‌های کنسلی و سایر بلیط‌ها از نظر کیفیت یا خدمات ارائه شده وجود ندارد. تنها تفاوت این است که این بلیط‌ها ممکن است با قیمتی پایین‌تر به فروش برسند، به خصوص اگر به زمان پرواز نزدیک باشد. در واقع، بلیط‌های کنسلی می‌توانند فرصتی عالی برای خرید بلیط لحظه آخری ارزان باشند.

خرید بلیط کنسلی هواپیما در های تیکت

خرید بلیط کنسلی هواپیما خارجی

همان طور که اشاره شد، بلیط چارتر خارجی، همان چیزی است که به اشتباه در بین مسافران با عنوان بلیط کنسلی هواپیما شناخته می‌شود. با توجه به هزینه‌های بالای سفرهای خارجی، بلیط‌های چارتر خارجی به دلیل قیمت مناسب‌تر، طرفداران زیادی دارند و به سرعت به فروش می‌رسند. برای خرید این نوع بلیط‌ها، دسترسی به یک منبع معتبر با پوشش گسترده از پروازهای خارجی بسیار مهم است.

های تیکت با ارائه صدها سایت تامین‌کننده پرواز، این امکان را به شما می‌دهد که بلیط چارتر خارجی را برای مقاصد مختلف و از طیف وسیعی از ایرلاین‌ها رزرو کنید. بلیط‌های چارتر خارجی در این پلتفرم به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند تا شما بتوانید بهترین گزینه‌های پروازی با قیمت ارزان را پیدا کنید. علاوه بر این، بلیط‌های لحظه آخری که زیرمجموعه‌ای از بلیط‌های چارتر هستند نیز، به محض عرضه در اختیار شما قرار خواهند گرفت تا بتوانید از فرصت‌های سفر ارزان‌تر به مقاصد خارجی نهایت استفاده را ببرید.

هر آنچه که لازم است در مورد خرید بلیط کنسلی هواپیما درهای تیکت بدانید!

های تیکت با ارائه بلیط‌های چارتر (کنسلی) هواپیما، به شما کمک می‌کند تا هزینه سفر خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید و سفری ارزان و به‌صرفه را تجربه کنید. در این سایت، شما می‌توانید با انتخاب از میان طیف گسترده‌ای از بلیط‌های چارتر برای مسیرهای مختلف و ایرلاین‌های گوناگون، ارزان‌ترین گزینه را برای سفر خود پیدا کنید. اما به خاطر داشته باشید که بلیط‌های چارتر در اکثر موارد قابل استرداد نیستند و معمولاً برای بازه زمانی مشخصی اعتبار دارند.

همچنین قابل تغییر تاریخ یا پرواز نبوده و ممکن است شامل محدودیت‌های مربوط به بار باشند. بنابراین، قبل از خرید بلیط کنسلی، حتماً شرایط و مقررات آن را به دقت مطالعه کنید و از تناسب آن با برنامه سفر خود اطمینان حاصل کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6107210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • atena IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      من در سفر از مشهد به تهران سوالات زیادی داشتم که با تماس با تیم پشتیبانی های تیکت اطلاعات زیادی در مورد سفر کسب کردم و سفر خیلی راحتی داشتم