۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵

امیر خواجه‌فرد:

دشمن دنبال این است که تمدن اسلامی برجسته نشود

دشمن دنبال این است که تمدن اسلامی برجسته نشود

معاون وزیر دفاع گفت: دشمن دنبال این است که تمدن اسلامی برجسته نشود؛ اگر تمدن اسلامی برجسته شود آن‌گاه بسیاری از حوزه‌های غیر انسانی بشریت باید خود را پالایش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر «افشین خواجه‌فرد» معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، صبح امروز در دهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار کرد: فرماندهی معظم کل قوا به صورت ویژه و خاص نسبت به اینکه ما باید نقش خود را در حوزه تمدن‌سازی داشته باشیم، تاکید دارند. در حالی که کشورمان در حوزه علمی سابقه درخشانی دارد و باید از آن برای رسیدن به آینده روشن استفاده شود.

وی درباره اهمیت تمدن‌سازی در حوزه هوایی افزود: حوزه‌های اعتقادی، اخلاق، رسوم و علم، دانش و پیشرفت شاخص‌های یک تمدن است. در دنیا برای همه این موارد شاهد مثال‌هایی داریم که تقریباً بی‌بدیل و در حد دو یا سه تمدن است.

معاون وزیر دفاع گفت: ما متأثر از تحریم‌ها هستیم و دشمن دنبال این است که تمدن اسلامی برجسته نشود. اگر تمدن اسلامی برجسته شود آن‌گاه بسیاری از حوزه‌های غیر انسانی بشریت باید خود را پالایش کنند و بسیاری از حوزه‌های استعماری و استکباری جهان باید در راهبردهای خود تجدید نظر کنند.

وی افزود: قطعاً حوزه علم و فناوری جز حوزه‌هایی است که از نظر دشمن نباید در کشور ما توسعه پیدا کند. اما، دشمن سبب و اسباب را به نادرستی تشخیص داد چون استنباط دشمن این بود که تحریم‌های مختلف اقتصادی و علمی و فناوری مسیر پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران را کم‌رمق می‌کند ولی آنچه رهبر انقلاب فرمودند که قطعاً تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم، امروز رخ داده است.

وی تاکید کرد: البته ما به وضعیت فعلی قطعاً راضی نیستیم و برای دستیابی به آینده نسبت به شرایط فعلی بیشتر تلاش می‌کنیم.

امیر خواجه‌فرد تاکید کرد: هنگامی که حدود ۱۵ تا ۱۶ سال قبل تهدید آمریکا در منطقه جدی شده بود و اعلام می‌کرد همه گزینه‌ها روی میز است و بارها تاکید می‌کرد که در همه حوزه‌ها برتری دارد و تهدیدات را برجسته سازی می‌کرد یکی از مسئولان برجسته نظامی کشور گفت؛ اگر دشمن بخواهد کاری انجام بدهد نمی‌توانیم تسلط هوایی را برقرار کنیم چون آمریکا از نظر مادی در حوزه تجهیزات نیروی هوایی آمریکا یکی از قدرتمندترین کشورهاست منتها نباید آسمان را از دست بدهیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: اگر به آخرین رویارویی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ۲۶ فروردین با دشمن بازگردیم؛ همه اقدامات ما در حوزه هوایی بود هم عملیاتی که انجام شد و هم، پدافندی که در حمله احتمالی دشمن امکان آن وجود داشت و در این عملیات اتفاقاً از جایی به دشمن ضربه زدیم که خودمان احساس می‌کردیم شاید نسبت به آن تسلط نداشته باشیم.

وی افزود: این کاری که انجام شد کار بزرگی بود چرا که در ساخت پهپاد های جمهوری اسلامی ایران هیچ وابستگی به هیچ کشوری نیست به مدت ۶ تا ۷ ساعت بستگی به موقعیت‌های مختلف در آسمان پرواز می‌کند تا به هدف خود برسد حداقل ۴ اقلیم متفاوت آب و هوایی را تجربه می‌کند. البته موشک‌های بالستیک و کروزمان نیز بدون وابستگی به هیچ کشوری طراحی و تولید شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح درباره توان کشور در حوزه هوانوردی غیر نظامی و مسافربری گفت: امروز اگر صدای هواپیمایی را در فرودگاه مهرآباد می‌شنوید همه آن وابسته به توان داخلی است چرا که با این تحریم‌ها نمی‌توانیم هواپیما خریداری کنیم حتی یک کتاب هم در این زمینه داشته باشیم نباید در این کشور پرواز انجام می‌شد که همت و توان متخصصان داخلی بود و هست، این مهم وقتی خود را برجسته می‌کند که کشورهای بزرگی که اخیراً تحت تحریم قرار گرفتند وضعیت خوبی از نظر پروازی ندارند مشخص می‌کند که به ما می‌گویند با این تحریم‌ها چگونه هواپیماهای شما پرواز می‌کنند.

امیر خواجه‌فرد با بیان اینکه به بعضی کشورها در صنعت هوانوردی غیر نظامی کمک می‌کنیم گفت: در حوزه تعمیرات و ارسال قطعه و اعزام گروه فنی در حوزه تعمیرات برای هواپیماهای مسافربری به بعضی کشورها کمک می‌کنیم.

وی افزود: مطابق با نظرات و فرمایشات رهبر انقلاب دستیابی به دانش علمی برای ما بسیار اهمیت دارد. این نکته‌ای بود که رهبر انقلاب ۲۰ سال پیش در هنگام افتتاح پروژه هواپیمای جنگنده صاعقه نیز به آن اشاره کردند. البته ایشان در جریان دیدار اخیر با فرماندهان نیروهای مسلح با اشاره به عملیات وعده صادق نیز فرمودند که دستیابی به اهداف برای من مهم نیست بلکه اراده‌ها مهم است.

معاون وزیر دفاع با بیان توانمندی ایران در حوزه علمی- فناوری تاکید کرد: ما در حالی به دانش و توانمندی فناورانه دست پیدا کرده‌ایم که دشمنان حتی از دستیابی ما به کتب علمی در جهان نیز جلوگیری می‌کنند آیا دستیابی ما در این شرایط به دستاوردهای مختلف، تمدن نیست.

کد خبر 6107310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha