۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۸

رییس اداره ورزش و جوانان قوچان:

گود کشتی با چوخه قوچان آماده بهره‌برداری است

گود کشتی با چوخه قوچان آماده بهره‌برداری است

قوچان- رییس اداره ورزش و جوانان قوچان گفت: فاز اول پروژه گود کشتی با چوخه پارک نشاط این شهرستان بااعتبار ۷.۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن باقری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به بهره‌برداری از پروژه گود کشتی با چوخه پارک نشاط پس از ۴.۵ سال بلاتکلیفی اظهار کرد: فاز اول این پروژه ۷.۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که با ظرفیت اولیه یک هزار و ۴۰۰ آماده برگزاری مسابقات کشتی با چوخه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده این گود کشتی دارای ظرفیت ۹ هزارنفری است، افزود: برای امسال ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که تکمیل فاز دوم آن و ساخت فضای رختکن، آبخوری، سرویس بهداشتی و… منوط به تخصیص زمان و میزان اعتبار موردنیاز است.

وی تأکید کرد: برای ساخت این گود کشتی ۳ زمین پیشنهادشده بود که یکی از آن‌ها فاقد دسترسی و دیگری سیل‌خیز بود اما گود فعلی فاقد مشکلات بوده و با انجام مطالعات لازم تائید شده است.

باقری از هزینه کرد ۴.۵ میلیارد تومانی برای تعمیر و بهسازی استخر مهر این شهرستان با حمایت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: ۵۸۰ میلیون تومان از محل اداره کل و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با پیگیری‌های نماینده از شرکت فولاد خراسان به‌حساب هدایای خاص اداره کل ورزش و جوانان واریز شد که پس از ارائه اسناد هزینه‌ها پرداخت‌شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان با اشاره به مصوب شدن اعتبار ۳ میلیارد تومانی دیگر از محل اعتبارات در اختیار نماینده برای این پروژه، بیان کرد: ۲.۵ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص‌یافته است اما قبل پرداخت توسط پیمانکار هزینه شده بود که به‌مرور در حال پرداخت فاکتورهای پیمانکار هستیم.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های اصلی در دیر پرداخت شدن هزینه‌های انجام‌شده توسط پیمانکار عدم رعایت چارچوب‌های فاکتورها بوده که این موضوع نیز در حال انجام و رفع است.

باقری بابیان اینکه برای ساخت زمین مینی‌فوتبال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون در باجگیران هزینه شده است، گفت: برای ساخت زمین‌های شهر مزرج و روستای یزدان‌آباد، احیای زمین چمن استادیوم آزادی، تعمیر سالن‌های ورزشی حجاب و تختی و مرکز آموزش کوتاه‌مدت ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان هزینه شده است که به‌صورت مشارکتی اجرا شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان با اشاره به اینکه باشگاه پهلوانی قوچانی قدمتی بالغ‌بر ۶۵ سال داشته و نماد ورزش در این شهرستان به شمار می‌آید، افزود: تمام کشتی گیران و اسطوره‌های این رشته ورزشی همچون بهادری، آزمون، صحرایی، نخودچی، مهرافروزیان و … از این باشگاه به عرصه‌های ملی و جهانی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به دلیل قدمت بالا، باشگاه نیازمند تعمیر و بهسازی بود که ۳۰۰ میلیون تومان برای نقاشی، نمای بیرونی، نورپردازی و … هزینه شده است و هم‌زمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بازگشایی مجدد می‌شود.

جذب اعتبار یک میلیارد تومانی برای احداث و تکمیل خانه جوان

باقری از جذب اعتبار یک میلیارد تومانی برای احداث و تکمیل خانه جوان خبر داد و بیان کرد: ۴ سال این پروژه معطل‌مانده بود و اکنون دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان با اشاره به اعزام ۵ هزار و ۸۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در قالب ۲۳۰ برنامه اعزامی استانی و کشوری بیان کرد: ورزشکاران این شهرستان سال گذشته توانستند ۷۶۴ مدال در رشته‌های رزمی، کاراته، کونگ‌فو … به دست آوردند و ۸ قهرمان رشته‌های مختلف نیز در تیم ملی عضویت دارند.

وی از اجرای طرح استعدادیابی در ۱۵ رشته ورزشی از سال گذشته در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۶ هزار و ۳۸۱ ورزشکار بیمه‌شده در این شهرستان ساماندهی شده‌اند که ۹۷۶ نفر آن‌ها روستایی و ۵ هزار و ۴۰۵ نفر شهری هستند.

باقری ادامه داد: از میان ورزشکاران روستایی ۴۸۵ آقا و ۴۹۱ خانم در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند که شاید در حوزه روستایی تعداد بانوان بیشتر از آقایان بوده اما در شهر این آمار بسیار متفاوت است به‌طوری‌که ۳ هزار و ۵۰۲ ورزشکار مرد و یک هزار و ۹۰۳ ورزشکار خانم فعال هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان بابیان اینکه ۴۰ هیأت ورزشی روی کاغذ در این شهرستان وجود دارند که رؤسای ۱۷ هیأت همچون بسکتبال، کشتی، وزنه‌برداری، فوتبال، سوارکاری و … ثابت بوده و مابقی در حال تغییر یا تأسیس هیأت هستند گفت: بر اساس دستورالعمل و آئین‌نامه فدراسیون‌های ورزشی لزومی ندارد رئیس هیأت ورزشی تخصص داشته باشد بلکه کافیست مدیریت هیأت را انجام دهد.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۳۰ هیأت ورزشی دارای حکم رسمی استانی هستند که برخی از آن‌ها ابلاغشان در حال پایان یافتن است، بیان کرد: روال برای استعلام رؤسای هیأت‌های ورزشی از دو سال گذشته تغییر کرده و بر این اساس رئیس هیأت مورد نظر توسط اداره شهرستان به هیأت استان معرفی‌شده و پس از ابلاغ حکم سرپرستی مراحل گزینش و اخذ مدارک مورد نیاز همچون حکم قهرمانی، عدم سوءپیشینه و … توسط حراست اداره کل انجام می‌شود.

کد خبر 6107655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهمن اسدی مرغزار IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      3 1
      اگه راست باشه ونیمه تمام نمونه عالیه
    • حسن فتح ابادی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      1 0
      سلام عرض ادب به دکتر باقری این همه هزینه شده چرا فاکتورهای مسابقات استانی کشتی ازاد انجام شد پیگیر نیستین جناب اقای باقری بچه های ما یک باشگاه مرتب ندارن برن روی دوشک همه بچه های ما قارچ گرفتن چرا بفکر باشگاه تازه دوشک تازه نیستین
    • احمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      6 0
      اگه آماده است چرا عکس نذاشتین؟این عکسم برای گود قوچان نیست😂
    • ناشناس AE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      دمت گرم آقا رییسی واقعاً که سرباز سید خراسانی هستی بیشتر به مردم قوچان برس بهترین دولت هستین