۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۲

سردار حسینی:

تصادفات جاده‌ای سال گذشته جان ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر را گرفت

 تصادفات جاده‌ای سال گذشته جان ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر را گرفت

رییس پلیس راهور فراجا گفت: تصادفات جاده‌ای سال گذشته جان ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر را گرفت و خسارتی معادل هفت درصد از تولید ناخالص داخلی کشور به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور تیموری رئیس پلیس راهور فراجا امروز در اختتامیه ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک اظهار کرد: بیش از سه دهه است که پلیس راهور با اتکا به دانش روز و به‌کارگیری اقدامات دانش‌بنیان، در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک و تسهیل در عبور و مرور گام برداشته و از به‌روزترین دستاوردهای فناوری در این زمینه بهره‌مند شده است.

وی افزود داد: بیش از ۷۰۰ دانشجو در حال حاضر در مقاطع مختلف رشته راهور مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان‌دهنده پویایی و توجه روزافزون به علم و دانش در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با در نظر گرفتن سهم جمعیت ایران از کل جهان، میانگین جهانی نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای باید کمی کمتر از ۱۴ هزار نفر باشد. اما از نظر ما، حتی مرگ یک نفر در تصادفات رانندگی هم فاجعه‌ای غیرقابل قبول است و پلیس باید تمام تلاش خود را برای کاهش این آمار به کار ببندد.

حسینی گفت: در همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک شاهد ارائه ۶۰ مقاله و برگزاری ۴۵ کارگاه آموزشی بودیم.

وی گفت: این همایش دو هدف اصلی را دنبال می‌کرد: اول، مشارکت پلیس راهور در تحقیقات علمی کشور و دوم، آگاهی از آخرین دستاوردهای جهانی در زمینه ترافیک و افزایش حساسیت عمومی نسبت به این معضل که جان افراد زیادی را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک با حضور پژوهشگران برجسته از سراسر جهان و ارائه بیش از ۳۰۰ مقاله علمی برگزار شد. در این رویداد علمی پژوهشگران از ۱۰ کشور دستاوردهای نوین خود را در حوزه مدیریت ایمنی و ترافیک به اشتراک گذاشتند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سردار رادان بر اهمیت برگزاری چنین همایش‌های علمی بین‌المللی تأکید کرد و گفت که استقبال گسترده از همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند که هفت درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف می‌کند.

در ادامه این مراسم، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: با کمال خرسندی و افتخار، شاهد برگزاری همایش‌های علمی توسط فراجا و تعامل سازنده این نهاد با دانشگاه‌ها هستیم. این رویکرد ارزشمند نشان‌دهنده درک عمیق فراجا از اهمیت علم و دانش در حل معضلات جامعه، به‌ویژه در حوزه امنیت ترافیک و سلامت شهروندان است.

وی افزود: بی‌شک، اتکا به علم و دانش، کلید دستیابی به موفقیت در هر زمینه‌ای است. در حوزه امنیت ترافیک نیز، پژوهش و تحقیق علمی می‌تواند راهگشای پیشگیری از حوادث رانندگی، ارتقای فرهنگ ترافیک و در نهایت، حفظ جان و سلامت شهروندان باشد.

زلفی‌گل بیان کرد: برگزاری همایش‌های علمی، فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و ایده‌های نو بین متخصصان و دانشگاهیان فراهم می‌کند. این همایش‌ها، بستری مناسب برای رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه امنیت ترافیک و همچنین، زمینه‌ای برای هم‌افزایی و همکاری بین فراجا و دانشگاه‌ها در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: زمینه‌های برگزاری چنین همایش‌هایی ناچیز است در مقایسه با دستاوردهای ارزشمندی که برای ارتقای امنیت ترافیک و سلامت شهروندان به ارمغان می‌آید. فراجا با برگزاری این همایش، گامی مهم در جهت تحقق این هدف والا برداشته است.

در این راستا، لازم است از دانشگاه‌هایی که با فراجا در برگزاری این همایش علمی همکاری داشته‌اند، صمیمانه قدردانی نمائیم. تعهد و تلاش این دانشگاه‌ها در راستای ارتقای امنیت ترافیک و سلامت شهروندان، ستودنی و الهام‌بخش است.

کد خبر 6107732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 0
      این آمار فوق العاده زیاد است! چرا مسئولین برای کاهش این آمار فکری نمیکنند؟
    • ناشناس IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      منطبق برجوانی جمعیت!
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      5 0
      ۲۰ هزارنفر در تصادفات جاده ای در مدت یکسال ؟؟؟ اونوقت ما نگران مردم غزه هستیم که در مدت هفت ماه با اون همه بمبباران ۳۵ هزارنفر کشته شده اند ایران را دریابید
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      3 0
      وحشتناک است . خون این کشته شده ها به گردن خودرو سازهای داخلی و وزارت راه است .
    • به IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      2 0
      اگر در هر یک کیلومتر تمام جاده های ایران یک دوربین کنترل سرعت نصب شود هزینه آن بیشتر از جان این تعداد قربانی است؟
    • ایران IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      باکمال تاسف🖤🖤🖤🖤 ببخشید، شرمنده ام به خدا از روح این عزیزان وخانواده محترمشان، باید این فاجعه را به ایران خودرو و سایپا وآن مهندسان بی سوا دشان تبریک گفت که راحت بدون عذاب وجدان دنبال دزدی شان هستند
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 0
      قانون باخودروسازچکارکرد؟دوم خودروسازودولت همدست نگاهشان به بیمه است نه کیفیت
    • احمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      جاده ها استاندارد نیستن و ماشین ها تا امن...‌باید مسئولین مربوطه احساس مسئولیت کنند و خدا رو در نظر بگیرند....حق الناس .....
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 0
      ۲۰۶ با لندکروز که فرقی نمیکنه ماشین ماشینه همیشه انسانها مقصرند وسیله بی تقصیره
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      1 0
      مافیای خودرو سازها اجازه نمیدن خودرو خارجی وارد بشه خون مردم بیگناه گردن مخالفان واردات خودرو
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      مافیای خودرو سازها اجازه نمیدن خودرو خارجی وارد بشه خون مردم بیگناه گردن مخالفان واردات خودرو
    • فقط خدا IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      توی جنگ اوکراین و روسیه اینقدر از همه نوع سلاح پیشرفته استفاده میشه الان از دوسال گذشته اینقدر تلفات نداده.. اون موقع کشور ما براثر تصادف 20 هزار وووو
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      خوب تند رانندگی نکنند دوم خودرو ها کیفیت ندارد
    • حمید تبریزی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      0 0
      چرا پلیس هیچ صحبتی درباره خوبی آسفالت جاده‌ای کشور هیچ اشارای نمیکنه آسفالت جادها که خراب شده که زیر ساخت جادها هم نابود شد اصلان همه کامیونها تو جادها باید زیر زال برنند که تو چاله نیفتند عوارض می‌گیرند توی اتوبان‌ها ولی آسفالت نابود شده وزیر راه هم که فقط فکر مسکنه اصلان یادش رفته که وزیر راهم هست