۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

درپی حوادث اخیر در معادن ذغالسنگ کوهبنان:

مسئولان ذغالسنگ استان کرمان به دستگاه قضایی احضار شدند

مسئولان ذغالسنگ استان کرمان به دستگاه قضایی احضار شدند

کرمان- دومین حادثه منجر به فوت دو کارگر در معادن شهرستان کوهبنان، موجب احضار مسئولان شرکت ذغالسنگ استان کرمان به دستگاه قضایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محبوب پور، رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: بدون هیچ‌گونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: دراین راستا مدیران شرکت ذغالسنگ و مسئولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شده‌اند.

محبوب پور در خصوص ریزش تونل در معدن اصلی ذغالسنگ، در دو روز گذشته که منجر به جانباختن یکی از کارگران این معدن، شد، گفت: هنوز ده روز از حادثه تلخ درمعدن ذغالسنگ هشونی که منجر به فوت یک گارگر شده بود، نگذشته است که مجدداً حادثه‌ای دیگر، منجر به جان باختن یکی از کارگران در معدن اصلی شد.

وی ادامه داد: در این رابطه بلافاصله مدیران و مسئول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری احضار شدند.

این مقام قضائی عنوان کرد: در این زمینه پرونده‌ای در دادگستری شهرستان کوهبنان تشکیل شده و قاضی پرونده به صورت ویژه تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده است.

محبوب پور بیان کرد: نظر به اینکه این دومین حادثه‌ای است که طی ده روز اخیر در معادن شهرستان کوهبنان اتفاق افتاده و منجر به بی سرپرست شدن دو خانواده شده است، لذا ضروری است سازمان صمت و سایر مراجع مربوطه، موضوع ایمنی و امداد در معادن را به صورت ویژه و بدون هر گونه نقص، پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: علل حادثه در حال بررسی می‌باشد و در صورت قصور و کوتاهی با مقصران احتمالی حوادث، بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قضائی خواهد شد.

کد خبر 6109765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha