۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

حضور رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی در گردهمایی روسیه و جهان اسلام

حضور رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی در گردهمایی روسیه و جهان اسلام

رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی با هدف توسعه مناسبات علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی روسیه و کشورهای اسلامی در پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام با شعار محوری «اعتماد و همکاری»، با حضور مقامات و شخصیت‌های سیاسی، علمی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی ۷۹ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، به میزبانی شهر «کازان»، مرکز جمهوری تاتارستان روسیه در حال برگزاری است.

در گردهمایی امسال، جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته حضوری پررنگ دارد و اعضای هیئت کشورمان نیز در نشست‌های تخصصی سیاسی، اقتصادی، مذهبی، علم و فناوری، اموربانکی و گردشگری، شرکت و سخنرانی می‌کنند.

عبدالله معتمدی، رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز با هدف توسعه مناسبات علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی روسیه و کشورهای اسلامی و شرکت در پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام به روسیه سفر کرد.

معتمدی در این سفر با سرکنسول ایران در کازان و کارشناسان کنسولی و اقتصادی ایشان دیدار و درخصوص «مشکلات دانشجویان ایرانی حاضر در دانشگاه‌های کازان»، «چگونگی افزایش و هدفمند کردن تعاملات علمی دانشگاه‌های کازان با دانشگاه علامه‌طباطبائی»، «چگونگی بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای تقویت مناسبات فرهنگی میان دو کشور با محوریت استادان و دانشجویان» و «ایجاد زمینه‌های حضور متقابل استادان در دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه فدرال کازان به صورت‌های مختلف» گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وی همچنین در جریان این سفر با هدف گسترش تعاملات علمی با دانشگاه‌های روسیه و تبادل تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در عرصه روابط بین‌المللی دانشگاهی، ضمن دیدار از «دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو» و «دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو» با روسای این دانشگاه‌ها به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

گفتنی است پانزدهمین گردهمایی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام، در ۱۲ بخش اصلی شامل همکاری‌های بین‌المللی، اقتصاد و تجارت، جهانگردی، علم و فناوری، سرمایه‌گذاری اسلامی، صنعت حلال، تحولات منطقه‌ای، مسئله فلسطین، وحدت دنیای اسلام، نظم نوین چندقطبی و نیز نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی از ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در کازان آغاز و تا ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

کد خبر 6111019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha