۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۱۵

جیمز وب ثبت کرد؛

تصاویر سحابی «شکارچی» را با وضوح بالا ببینید

تصاویر سحابی «شکارچی» را با وضوح بالا ببینید

تلسکوپ فضایی جیمز وب عکس‌های دقیق و واضحی از سحابی شکارچی ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، سحابی شکارچی از مدت ها قبل تحت بررسی بوده و مطالعات زیادی درباره آن انجام شده است.

تصاویر جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب این ابر گاز و غبار که ستاره تشکیل می دهد را با رنگ های درخشان تری نشان می دهد. سحابی شکارچی که به نام Messier42 نیز شناخته می شود، در فاصله حدود 1500 سال نوری از زمین و نزدیک صورت فلکی اوریون قرار دارد. به همین دلیل نزدیک ترین منطقه بزرگ تشکیل ستاره در منظومه شمسی به حساب می آید.

تصاویر سحابی «شکارچی» را با وضوح بالا ببینید

این شی آبی که با چشم غیرمسلح در آسمان قابل مشاهده است از مدت ها قبل تحت بررسی بوده اما تصاویر تلسکوپ جیمز وب آن را با جزییات بیشتری نشان می دهد به خصوص آنکه این تلسکوپ فضایی روی ویژگی مورب، خط الراس مانند گاز و غبار در بخش پایینی سمت چپ M42 نامیده می شود.

تصاویر سحابی «شکارچی» را با وضوح بالا ببینید

تصاویر جمع آوری شده بخشی از برنامه PDRs4Allتلسکوپ فضایی جیمز وب به حساب می آید. این تصاویر برای چیزی بیشتر از زیبایی شان ارزشمند هستند. این مخزن اطلاعات به محققان اجازه می دهد وضعیت عجیب و متلاطم همراه با تشکیل ستاره را بررسی کنند.

الز پیترز محقق ارشد این برنامه می گوید: این تصاویر چنان جزییات خارق العاده ای دارند که تا سال ها می توان درباره آنها تحقیق کرد و مبنایی برای تحقیقات فیزیک اخترشناسی در سال های آینده به حساب می آیند. تاکنون ما فقط بخش کوچکی از داده ها را بررسی کردیم و همین امر به چند اکتشاف مهم و ناگهانی منجر شده است.

تصاویر سحابی «شکارچی» را با وضوح بالا ببینید

کد خبر 6111484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha