۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳

در پی شهادت رییس جمهور عنوان شد؛

واکنش جامعه دانشگاهی به شهادت رییس جمهور و همراهان

واکنش جامعه دانشگاهی به شهادت رییس جمهور و همراهان

جمعی از دانشگاهیان در پیام‌های جداگانه ای شهادت رییس جمهور و همراهانش را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود که در مسیر بازگشت، بالگرد حامل وی و همراهانش در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه کوهستانی شمال غربی ایران به شهادت رسید.

آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان رییس جمهور در این بالگرد از شهدای این حادثه بودند.

در پی این حادثه ناگوار جمعی کثیری از جامعه دانشگاهیان واکنش نشان دادند و پیام های تسلیتی صادر کردند.

نباید دلواپسی نسبت به آینده داشته باشیم

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مورد سید ابراهیم رییسی گفت: رئیس جمهور ایران اسلامی همواره متواضع بود و ذره‌ای غرور و تکبر در ایشان نبود، ایشان توفیق خادمی امام رضا را داشتند و چقدر خوب است که در دهه کرامت که منصوب به امام رضا(ع) است، به ایشان متصل شدند. روزهای پیش رو، روزهای مهمی است که نباید دلواپسی نسبت به آینده داشته باشیم، این نگاه را مقام معظم رهبری نیز داشتند و شب گذشته نیز در سخنان خود مردم را نسبت به آینده مطمئن کردند.

چقدر سخت است باور نبودنت...

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی درباره شهادت خادم الامام‌الرضا علیه‌السلام و خادم ملت شریف ایران شهید آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، نوشت:

«چقدر سخت است، باور نبودنت، الحق که سید و سالار اخلاق، ادب و ایمان بودی، امیدوارم با جد خویش و خوبان درگاه ایزدی همنشین و محشور باشید.»

شهادت رئیس جمهور فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد. مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است. از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.

هر لحظه شهادت را در چهره نورانی ایشان می‌دیدم

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با انتشار پیام تسلیتی عنوان کرد: باید اعتراف کنم در این مدتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در محضر سیدالشهدای خدمت و سیاست بودم، هر لحظه شهادت را در چهره نورانی ایشان می‌دیدم. اوصاف شهیدان از جمله توحید، تدبیر، حکمت و فضیلت، اخلاص، تواضع، صفا، عقلانیت و تفکر، ولایت‌مداری و مردم‌داری در هستی او مستقر بود.

جامعه دانشگاهی در راه‌ خدمت به مردم از مجاهدت باز نمی‌ایستد

وزرات علوم بر حرکت دانشگاهیان در مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار تاکید کرد. در پیام تسلیت وزات علوم آمده است:

«در سالروز میلاد مسعود علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) با قلبی آکنده از سوز و آه و حسرت، شهادت خادم‌الرضا، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران و یاران و همراهان صدیقش در سانحه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

این ضایعه تلخ را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولتمردان خدوم جمهوری اسلامی هموطنان عزیز و به ویژه جامعه بزرگ دانشگاهیان کشور تسلیت می‌گوییم و برای این شهدای آسمانی از درگاه پرودگار متعال طلب رحمت و مغفرت داریم.

جامعه دانشگاهی کشور با تاسی از رئیس جمهور فقید قهرمانشان مسیر پیشرفت ایران قوی را محکم و استوار طی خواهند کرد و در راه خدمت به مردم از مجاهدت باز نخواهند ایستاد».

از بحران عبور می‌کنیم

جهاددانشگاهی در پیامی شهادت خادمان ملت و در صدر آنان رئیس‌جمهور مردمی و مغتنم را در سانحه‌ هوایی به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، خانواده شهدا و تمامی مردم ایران تسلیت گفت. در این پیام تسلیت آمده است:

«خبر شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیر که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم گامی برنمی‌داشت و همچنین همراهان ایشان، قلب‌های‌ یک ملت را در بهت و اندوه فرو برد.

مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در راه خدمت به مردم و پیگیری و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

جهاددانشگاهی شهادت جانسوز خادم الرضا(ع)، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان او ازجمله دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرِ تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت و کادر پرواز را در راه خدمت به مردم کشورمان به محضر امام عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تمامی مردم شریف ایران تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای این شهدای گران‌قدر، علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید.

اکنون ‌روح بلند این خادم ملت ایران و همراهانش به جمع یاران شهیدشان پیوست؛ بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است که به‌آسانی تسلی نمی‌یابد، اما یقین داریم که یاد و خاطره این شهدای گرانقدر که جان خود را در راه خدمت به وطن فدا کرده‌اند، همواره در دل‌ها زنده و جاودان خواهد ماند و با اتحاد و همبستگی آحاد مردم و مسئولان و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از این بحران عبور کرده و هیچ خللی در کار کشور به وجود نخواهد آمد».

فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس: شهادت پاداش کسانی است که صادقانه و مجاهدانه تلاش مضاعف، و مخلصانه عمل می‌کنند. تاریخ پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بارها شهادت خدمتگزاران مخلص و بی‌ادعای این مرز و بوم و فرزندان رشید خود را تجربه کرده است و امروز و در سالروز میلاد سراسر نور و برکت امام رضا (ع) و در ادامه سیر تحول و پویایی معنوی انقلاب اسلامی ایران ، بار دیگر شهادت فرزندان و مسئولانی خدوم و مخلص به خبر اول جهان تبدیل شد.

شهادت آیت‌ا... دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان سعادتی بزرگ و هدیه‌ای الهی برای این عزیزان است اما ملت ایران از تداوم خدمات صادقانه، خالصانه و کارآمد محروم شدند.

خادم الرضا لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به ملت ایران غافل نشد

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با صدور پیام تسلیتی عنوان کرد: «شهادت سیدالشهدای خدمت رئیس جمهور محبوب کشورمان، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان عزیز ایشان موجب تألم و تأثر فراوان گردید.
خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی سید محرومان، شخصیتی ممتاز و خدمتگزاری صدیق برای مردم بود و فقدان ایشان ضایعه بزرگی برای کشور خواهد بود. این مجاهد خستگی‌ناپذیر در سال‌های متمادی در مسئولیت‌های گوناگون لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به ملت ایران غافل نشد و تا آخرین لحظات زندگی در این مسیر گام برداشت تا در آستانه سالروز میلاد با سعادت مولای خود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر خدمت به دیدار حق شتافت و به شهادت رسید.»

سیدعلی حسینی، رییس دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی: آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد پا در میدان می گذاشتند و همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راه مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

همچنین هیات رییسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پیامی آورده است: مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در تقویت و اجرایی سازی گفتمان انقلابی و پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، محرومان و مستضعفان مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

رییسی به ظرفیت علمی و انسانی دانشگاه اعتماد داشت

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران با ارسال پیام تسلیتی سید ابراهیم رئیسی را دارای مولفه‌هایی خودویژه و ناب در سبک مدیریتی و همچنین عیار ولایت‌پذیری دانست و گفت: «امروز نه تنها یک ایران به سوگ نشسته است بلکه اهالی فضل و علم در حوزه و دانشگاه، ثلمه‌ای را حس می‌کنند. آیت‌الله رئیسی همواره مورد احترام نهاد علم و دانشگاهیان بود، چراکه هماره به دانشگاه و دانشگاهیان احترام می‌کرد و به ظرفیت علمی و انسانی دانشگاه اعتماد داشت. همین که بارها در دانشگاه‌های کشور بویژه دانشگاه تهران حضور یافت، بارها در سخنان خود دانشگاه را اتاق فکر دولت می‌خواند و مشورت دانشگاهیان را در زمینه امور مختلف طلب می‌کرد، ویژگی برجسته و کم‌نظیر ایشان محسوب می‌شد.

یکی از اقدامات نمادین رئیس‌جمهور شهیدمان که دیگر به یک رسم تبدیل شد، این بود که وقتی می‌خواستند هدیه‌ای به مقامات خارجی اعطا کنند، یکی از محصولات دانش‌بنیان کشورمان را تقدیم می‌کردند. این از عنایت ویژه ایشان به دانش و نهادهای دانش‌بنیان و اعتقاد به اینکه فتح قله‌های پیشرفت و اهتزاز پرچم ایران و اسلام در دنیا از مسیر نهاد علم می‌گذرد، حکایت داشت.

آیت‌الله رئیسی نه فقط به طور شخصی بلکه همه اعضای خانواده ایشان بویژه سرکار خانم دکتر جمیله سادات علم‌الهدی از خانواده دانشگاهی کشور و دلسوز برای ارتقای فرهنگی و بومی‌سازی علم بویژه در حوزه تحول علوم انسانی و همچنین ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور محسوب شده و این دغدغه را با پیگیری‌های مؤثر به منصه ظهور گذاشتند. همچنین ایشان در محافل خصوصی همواره رسیدگی بی‌وقفه به امور دانشگاهیان، بویژه امور آموزشی و رفاهی دانشجویان و معیشت اساتید و کارکنان را مورد تاکید قرار می‌دادند.

دانشگاه تهران قرار بود روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در آئین اختتامیه کنگره بین المللی قرآن و علم میزبان رئیس جمهور شهید کشورمان باشد اما این سید مظلومان در پناه قرآن آرام گرفت».

حسین قناعتی ریس دانشگاه علوم پزشکی تهران: خبر شهادت این عالم وارسته و خدمتگزار صدیق ملت، که عمر با برکت خود را صرف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران کرد، موجب اندوه و ماتم عمیق شد.

ایشان در دوران تصدی مسئولیت‌های مختلف، همواره منشأ خیر و برکت برای کشور بودند و خدمات ارزشمند ایشان در عرصه‌های مختلف، به ویژه در حوزه سلامت،  هرگز از یاد و خاطره مردم ایران پاک نخواهد شد.

عبدالرضا پازوکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران: حادثه تاسف بار سانحه هوایی رئیس جمهور موجب تاثر و تألم شدید شد. همانگونه که سردار دل‌ها فرموده بودند کسانی شهید می‌شوند که شهید زندگی کرده باشند و لیاقت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهانشان شهادت بود چرا که زیست آنها نیز پاک و شهیدگونه بود. 
 
حضور شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش‌های مختلف نظام و به ویژه به عنوان رئیس جمهور منجر به ایجاد امید در دل محرومان و مستضعفین شد و عزت و اقتدار را به ایران اسلامی بازگرداند.
 
شهید امیر عبداللهیان نیز به عنوان وزیر خارجه با حفظ موازین و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ، اقتدار  دیپلماسی کشور را به رخ جهانیان کشید.

هیات‌رییسه دانشگاه صنعتی شریف نیز رئیسی را جهادگری متواضع، استوار، مصمم، خستگی‌ناپذیر و ساده‌زیست معرفی کردند و شهادت رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه و عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف را تسلیت گفتند. در این پیام آمده است:

«رئیس‌جمهور محبوب و مردمی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، چنانکه‌ خود آرزو داشت، به مقام رفیع شهادت نائل شد. این جهادگر متواضع، استوار، مصمم، خستگی‌ناپذیر و ساده‌زیست، از ابتدای جوانی، خدمت به جمهوری اسلامی و هموطنان خود را سرلوحه زندگی خود قرار داد؛ با رفتار، گفتار و منش متواضعانه خویش روح وحدت را به همه کسانی که سودای خدمت به جامعه داشتند، دمید و در نهایت در میان مردم و در حین خدمت به مردم از این جهان رخت بربست و رفتنش هم وحدت‌آفرین بود.

دیپلمات مجاهد شهید دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه ایران اسلامی و عضو هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف، که عنایت ویژه‌ای به موضوعات بین‌الملل دانشگاه داشتند، نیز در این پرواز آسمانی شدند.

دانشگاه صنعتی شریف شهادت این خدمتگزاران مجاهد و خستگی‌ناپذیر و همراهانشان را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، خانواده گرانقدرشان، و همه مردم شریف ایران، به ویژه جامعه دانشگاهی تسلیت می‌گوید. امیدواریم خداوند توفیق دهد تا به پشتوانه خون شهدای عزیزمان راه آنها را در سنگر علم و دانش ادامه داده و به وظایف‌ و مسئولیت‌های اجتماعی‌مان، بیش از پیش عمل کنیم».

عبدالله معتمدی رییس دانشگاه علامه در پیام تسلیت جداگانه ای عنوان کرد: «روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا (ع) و رئیس جمهوری محبوب و مردمی و هیئت همراه ایشان حین خدمت به مردم ایران به ملکوت اعلی پیوست.

با قلبی سرشار از اندوه، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا (ع) و رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر انقلابی امور خارجه، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه بزرگوار تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، مالک رحمتی، استاندار خدوم استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان، حین خدمت و انجام وظیفه برای مردم ایران را به امام زمان ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظ الله، خانواده شهدای خدمت و مردم شهید پرور ایران به ویژه دانشگاهیان تسلیت عرض می‌کنم.

خداوند به همه ما توفیق دهد تا همواره خط سرخ شهادت را پاس بداریم و در مسیر خدمت به مردم، همچون آن شهید بزرگوار خدمت، با اخلاص تمام، انجام وظیفه نمائیم.»

حمدرضا حسنایی؛ رییس دانشگاه هنر ایران: خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، خبری تلخ و باور نکردنی بود که قلب‌ ملت آزاده و شریف ایران را در بهت و اندوه فرو برد.

بی شک فقدان رئیس‌جمهورمسول و پرتلاش که در مسیرحل مشکلات مردم به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیراست.

اینجانب ضمن تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران، از خداوند متعال برای خادم امام رضا (ع) و همراهان خدومش که در روز میلاد آن بزرگوار، به شهادت رسیدند، علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر: مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در تقویت و اجرایی سازی گفتمان انقلابی و پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، محرومان و مستضعفان مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

شهادت آن مرد بزرگ و سایر همراهان شهیدش را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده محترم این عزیزان تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم. از درگاه خداوند منان برای آن شهید خدمت علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام) و برای خانواده معظم ایشان و مردم قدرشناس ایران اسلامی، صبر جمیل مسئلت داریم.

مکتب شهادت در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها جاری است

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نیز در پی شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش در پیامی این شهادت را هدیه سال‌ها خدمت مجاهدانه و مخلصانه دانست و پیامی به شرح زیر ارسال کرد:

«رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیر، خادم الرضا وخادم القران وخادم مردم شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین ریاست جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از همراهان مخلصشان در اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند، این واقعه جانسوز و جانگداز را خدمت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و رهبر معظم انقلاب و تمامی ملت شجاع و مستضعف ایران تسلیت عرض میکنیم.

قطعا این شهادت هدیه سالها خدمت مجاهدانه و مخلصانه در عرصه ها و صحنه های مختلفی است که برای اعتلای ایران و خدمت به مردم صورت گرفته است، زیرا شهادت هنر مردان خداست، و پاداش جهاد مستمر فی سبیل الله.

مردمی بودن و برافراشتن پرچم عدالتخواهی و تلاش خستگی ناپذیر برای حل مشکلات مردم قطعا از ویژگی های بارز رئیس جمهور خستگی ناپذیری است که برای رفع محرومیت و حل مشکلات مردم به مناطق مرزی سفر کرده بود تا بار دیگر نشان دهد که در همه اعصار و دوران های تاریخ و در سخت ترین شرایط هم همچون شهیدان رجایی و باهنر میتوان شهادت گونه زیست.

در شرایط سخت و دشوار جنگ اقتصادی و سیاسی امروز که توامان با مشکلات بسیاری گریبان این سالهای کشور را گرفته بود، دشمنان و بدخواهان این نظام مقدس نیز تمام تلاش و ظرفیت های خود را جهت درهم شکستن روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران به کار گرفته اند، تا حرکت و پیشروی نظام مقدس را متوقف کرده و از این شکاف به وجود آمده از مشکلات مختلف کشور در القای شکاف بین مردم و نظام در جهت پیشبرد اهداف شوم خودشان بهره ببرند، قطعا این رئیس جمهور مجاهد و خدوم ملت است که با شهادت خود نشان داد که مکتب جهاد و شهادت نه فقط در عرصه های جنگ نظامی، بلکه در تمامی صحنه ها جاری است و در هیچ برهه ای از بین نخواهد رفت».

 شهید رییسی تنها یک چهره ملی نبود و به یک چهره فراملی تبدیل شده بود

محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید کشور:  شهید رئیسی تنها یک چهره ملی نبود و به یک چهره فراملی تبدیل شده بود. دوبار به سازمان ملل رفت و بار اول تصویر شهید سلیمانی را بالا برد و گفت راه این شهید را ادامه خواهیم داد و بار دوم قرآن را بالا برد و این کتاب آسمانی را به جهانیان معرفی کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه شهید رئیسی جز شهادت مزدی برایش قابل تصور نبود، گفت: این سانحه دلخراش و غم انگیز همه مردم ایران و هم مسلمانان و آزادگان جهان را غمگین کرد. شهید رئیسی و همراهانش به کاروان شهدا پیوستند و انشاالله ما بتوانیم راه این شهدا را ادامه بدهیم.

مردانی افزود: شهید رئیسی زمانی که زنده بود خیلی خوب شناخته نشد و دلسوزی، تواضع، احساس مسئولیت، توجه ایشان به مقام معظم رهبری و خدمت ایشان به محرومین باید برای مردم و جوانان بخوبی به تصویر کشیده شود.

سید ابراهیم رئیسی نامی ماندگار از خود بر جای گذاشت

امیررضا شاهانی، رییس دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان خدمتگزارش پیامی به شرح زیر ارسال کرد:

«شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و پرتلاش کشور عزیزمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان خدمتگزار ایشان در پی حادثه دلخراش سقوط بالگرد در مسیر سفر استانی به استان آذربایجان شرقی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده محترم این شهیدان، آحاد ملت و دانشگاهیان گرامی تسلیت می‌گویم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسیر خدمت به مردم سرافراز ایران اسلامی و حراست از جان و مال و عرض میهن عزیزمان و آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود بر جای گذاشت.

بی‌تردید دست توانای الهی و عزم ملت عزتمند ایران اسلامی مسئولانی جهادگر، متعهد، با عزم و اراده ای پولادین در مسیر خدمت به کشور بزرگ و مقتدر ایران اسلامی را جایگزین این شهیدان والاتبار خواهد نمود».

ثبت تلاش‌های مجاهدانه و مظلومانه رئیس جمهور در تاریخ کشور

در پیام هیأت رییسه دانشگاه علم و صنعت ایران آمده است:

«خبر شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان ایشان در پی سقوط بالگرد، ملت بزرگ ایران را در سوگ و اندوه فرو برد؛ جامعه دانشگاهی علم و صنعت ایران این ضایعه بزرگ را محضر امام زمان (عج)، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، بیت شریف شهدای حادثه و آحاد ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می کند و برای شهدای این حادثه غفران الهی و علو درجات مسئلت می نماید. تلاشهای مجاهدانه و مظلومانه رئیس جمهور محبوب در مسیر خدمت خستگی ناپذیر به مردم عزیز و قدرشناس و شهادت در این راه برای همیشه در تاریخ کشور ثبت شده و الگوی همه خدمتگذاران به میهن اسلامی باقی خواهد ماند. شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی ایران که همواره با ایثار و فداکاریهای شهیدان آبیاری شده است و به رغم مکر و کینه دشمنان از روزهای ابتدایی انقلاب تجربه عبور از شرایط سخت را داشته است به اذن الله با همدلی و همبستگی بیش از پیش ملت شریف و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری با استحکام و قدرت به رشد و بالندگی ادامه داده و انشاءالله پناه مظلومان عالم و زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود».

هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی: نظام سلامت کشور به دلایل متفاوتی رهین و وام دار آیت الله رییسی است؛ از حضور سرزده در جلسات مدیریت بیماری کرونا تا تاکید بر ضرورت به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی بهداشتی و درمانی دانشگاه همه بر نگاه متعالی ایشان نسبت به ارتقای خدمات حوزه سلامت گواهی می‌دهد.
 
با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دانشگاه نیز بر مشی و مسیر خدمتگزاری رییس جمهور شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی استوار خواهد بود و با انگیزه و روحیه انقلابی که از آن سید بزرگوار و خادم الرضا دریافت نموده ایم، تعالی و استقلال ایران و ایرانی را سرلوحه امور قرار خواهد داد.

شهادت آیت‌الله رئیسی که همت و جهادش برای پیشرفت و توسعه کشور و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی تا ابد از یادها نخواهد رفت؛ ما را به عنوان کارگزاران نظام سلامت بیش از پیش مصمم می‌سازد تا در راه اعتلای نظام سلامت از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

هم‌کلاسی‌های شریف در سوگ پدران خود

روزنامه شریف؛ روزنامه دانشگاه صنعتی شریف در پیامی در کانال تلگرام خود، با اشاره به فرزندان شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کنند، اعلام کرد:

«یکی از دختران شهید سیدابراهیم رئیسی که ورودی ۹۲ فیزیک شریف است و دو فرزند پسر و دختر شهید حسین امیرعبداللهیان که ورودی‌های ۹۲ و ۹۶ مکانیک شریف هستند، امروز در سوگ پدران خود نشستند».

تجمع دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران

دانشگاه تهران نیز در اطلاعیه‌ای با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، از تجمع دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران خبر داد و در پیامی عنوان کرد: «در پی شهادت جانسوز سید محرومان، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان، این ضایعه را به ساحت مقدس حضرت بقیّة الله الأعظم ارواحنا فداه، رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، دانشگاهیان، مردم قدرشناس ایران و خانواده‌های معزز این شهدای بزرگوار تسلیت عرض نموده و به اطلاع می‌رساند دانشگاهیان دانشگاه‌های شهر تهران در سوگ رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان از ساعت ۱۱:۳۰ امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در محل مسجد دانشگاه تهران اجتماع می‌نمایند».

همچنین دانشگاه‌های الزهرا، شهید بهشتی، علامه طباطبائی و علم و صنعت نیز در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش از برگزاری تجمع و مراسم بزرگداشت در این دانشگاه‌ها خبر دادند.

کد خبر 6113067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha