۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی:

سامانه بارشی در آذربایجان غربی تقویت می شود/ تداوم هشدار نارنجی

سامانه بارشی در آذربایجان غربی تقویت می شود/ تداوم هشدار نارنجی

ارومیه- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی که در استان فعال بوده، از روز شنبه تقویت می شود و تداوم فعالیت خواهد داشت.

سعید خلیلی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با تداوم فعالیت سامانه بارشی از امروز جمعه و در ادامه شنبه ۵ خرداد ماه، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها برای روز شنبه و در نواحی مرکزی و شمالی استان خواهد بود، گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

خلیلی بیان کرد: روز یکشنبه تمرکز بارندگی‌ها در شمال استان بوده و چشمگیر است و در مرکز ارومیه نیز بارش‌هایی توأم با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: دوشنبه بارندگی‌ها به صورت مقطعی قطع شده و تا حدودی پراکنده است و این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید برای جنوب آذربایجان غربی در روز شنبه پیش بینی شده است، گفت: لازم است شهروندان به هشدار نارنجی صادر شده توجه کنند.

خلیلی اضافه کرد: تا پایان فعالیت این سامانه در آذربایجان‌غربی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد و مسؤولان شهری باید تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز به توصیه‌های ذکر شده توجه کرده و از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در اطراف سازه‌های ساختمانی و ارتفاعات به دلیل وزش باد و همچنین احتمال بروز صاعقه خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان تکاب با پنج درجه بالای صفر خنک‌ترین و خوی و پلدشت با ۲۶ درجه گرم‌ترین نقاط آذربایجان‌غربی بودند.

شدت این بارش‌ها در ارومیه روز پنجشنبه موجب حجم بالایی از آبگرفتگی معابر و منازل در این شهر شد که با حضور مأموران آتش نشانی، امدادگران هلال احمر و سایر مسؤولان مربوطه آب از منازل شهروندان تخلیه و برخی از آنان در مساجد محله‌ها اسکان داده شدند.

کد خبر 6117638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha