۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

تخلیه ۷۰ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی

تخلیه ۷۰ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی

بندرعباس- معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی حامل حدود ۷۰ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی در حال تخلیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله شاعلیا اظهار کرد: با توجه به اهمیت کالا و تسریع در پهلو دهی و تخلیه کالا، یک فروند کشتی حامل ۷۰ هزار تنی گندم ۲۶ اردیبهشت ماه در اسکله ۱۵ بندر شهید رجایی پهلو دهی شد.

وی ادامه داد: این محموله گندم در حال انتقال به انبارهای داخلی بندر شهید رجایی است.

معاون امور بندری بنادر هرمزگان افزود: در صورت همکاری صاحب کالا و تأمین کامیون، کار تخلیه گندم‌های این شناور تا سه روز آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته شاعلیا؛ به منظور تسریع در کار تخلیه و حداکثر نُرم بارگیری این محموله کالای اساسی، سه دستگاه مکنده شامل دو دستگاه مکنده ۳۰۰ و یک‌دستگاه ۶۰۰ تُنی بر ساعت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: فروردین‌ماه امسال نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شد.

گفتنی است؛ سال گذشته (۱۴۰۲) یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

در مجموع سال گذشته ۲۷ فروند کشتی کالای اساسی حامل گندم، روغن، برنج، ذرت، شکر، جو، خمیر کاغذ و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی پهلو دهی شد.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که در حال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

کد خبر 6118319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha