۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مطرح کرد؛

خدمات ۳ ساله دولت سیزدهم در بخش آب و فاضلاب خراسان جنوبی

خدمات ۳ ساله دولت سیزدهم در بخش آب و فاضلاب خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب در استان در طی سه سال اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خدمات بسیار شایسته ای در سه ساله فعالیت دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب استان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در طی این مدت یک‌هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در بخش آب و ۲۵۵ میلیارد تومان در بخش فاضلاب در استان خراسان جنوبی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: مهم‌ترین اقدام دولت، اتمام و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو می‌باشد که در ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

دوستی گفت: در قالب پروژه‌های جهاد آبرسانی که از اقدامات مهم دولت سیزدهم است در فاز اول، ۱۱۵ روستای استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان از نعمت آبرسانی پایدار برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: این پروژه هم اکنون با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب به اعتبارات هزینه شده در بخش آب استان در طی سه ساله فعالیت دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: ۱۵۳۵ کیلومتر لوله گذاری (۳۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه، ۳۷۵ کیلومتر توسعه شبکه، ۱۲۰ کیلومتر اصلاح خط انتقال و ۶۹۰ کیلومتر اجرای خط انتقال جدید)، حفر و تجهیز ۶۶ حلقه چاه و احداث بیش از ۵۳ هزار مترمکعب مخزن جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شریف استان خراسان جنوبی از محل اعتبار اختصاص یافته انجام شده است.

دوستی هم چنین به اعتبارات هزینه شده در بخش فاضلاب اشاره و تاکید کرد: ۲۵۵ میلیارد تومان پروژه در بخش فاضلاب در دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: پروژه‌های مذکور شامل ۸۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در اقطار مختلف (بیرجند ۵۲ کیلومتر، فردوس ۲۸ کیلومتر و سربیشه ۲ کیلومتر)، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو، شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه، واگذاری احداث تصفیه خانه فاضلاب و اجرای شبکه فاضلاب شهر قاین به سرمایه گذار بخش خصوصی و انجام مطالعات تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس می‌شود که در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شریف استان خراسان جنوبی انجام شده است.

دوستی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده نسبت به جذب حداکثری مشارکت خیرین در پروژه‌های اجرایی و اصلاحی در سطح روستاهای استان اقدام گردید به طوریکه با جذب مشارکت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، بنیاد خیریه علوی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، بنیاد احسان، سازمان هلال احمر اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه آبرسانی در ۸۳ روستا، اصلاح شبکه‌های فرسوده در ۶۱ نقطه روستایی، اصلاح و بازسازی کامل شبکه و انشعابات مشترکین در ۳۴ روستا و خرید تانکر آبرسانی و دستگاه آب شیرین کن اقدام گردید.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا همکاری بسیار خوبی با سازمان یونیسف انجام و اصلاح و نوسازی شبکه توزیع در روستاهای استان به انجام رسید که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته روستاییان محترم از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار گردیدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از مشارکت خیرین آبرسان در آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان خراسان جنوبی در طرح نذر ملی خدمت در سال جاری خبر داد.

دوستی ادامه داد: در این طرح ۲۹۷ خانوار روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرا و نصب ۲۹۷ انشعاب آب از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این مجموعه در راستای توسعه پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح استان و رفع مشکلات این بخش با اهتمام کامل عمل خواهد کرد تا اهداف دولت سیزدهم بر زمین نماند.

کد خبر 6118432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha