۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴

پورشیب؛ از سرگروهی تیم ملی تا صندلی دبیری فدراسیون کاراته

پورشیب؛ از سرگروهی تیم ملی تا صندلی دبیری فدراسیون کاراته

سرگروه تیم ملی کاراته که قصد داشت به راه خود در تیم ملی ادامه دهد با پیشنهاد طباطبایی راه مدیریت را در پیش گرفت و روی صندلی دبیری فدراسیون نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله پورشیب را باید یکی از پرافتخارترین کاراته کاهای ایران نامید. پسری که از روستای زنگوان از بخش کارزان شهرستان سیروان در ایلام تا بالاترین افتخار جهانی پیش رفت و بارها و بارها با غیرت مثالزدنی خود و آن تیکه کلام معروف «پورشبیب» در زمان اجرای تکنیک و اخذ امتیاز مدال کسب کرد و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

کسب سه طلا و یک برنز تیمی، چهار برنز انفرادی قهرمانی جهان، طلا و برنز بازی‌های آسیایی، چهار طلای آسیا، دو طلای بازی‌های جهانی و همبستگی کشورهای اسلامی در کنار بیش از ۳۰ مدال تورنمنت‌های معتبر از جمله کاراته وان‌ها در کارنامه این جوان با اخلاق کاراته ثبت شده است. با این شرایط در سن ۳۶ سالگی به مسابقات انتخابی تیم ملی که قرار است ۲۱ خردادماه برگزار شود نیز دعوت شد و در حالی که چون گذشته با تمرینات سخت و فشرده خود را آماده ورود به چالشی جدی با جوانانی چون علیرضا رضایتی زوج، کیوان بابان، محمدرضا گیلان‌پور، امیرحسین فداکار، مهدی خدابخشی از کرمانشاه و اسماعیل معتمدی می‌کرد، تغییر مسیر داد و راه مدیریت در کاراته را در پیش گرفت.

پورشیب حتی صندلی مربیگری را نیز قبول نکرد و به دلیل تحصیلات آکادمیک در حوزه ورزش تا مقطع دکترا این مسئولیت را پذیرفت. البته که طباطبایی هم بهترین تصمیم را گرفت و یک انتخاب هوشمندانه را برای بخش دبیری فدراسیون داشت. پس از حضور نفراتی چون آشوری، مؤمنی، گرشاسبی در این سمت، حالا سرگروه تیم ملی روی صندلی دبیری نشسته است. انتخابی که خیلی‌ها و بخصوص آنها که هنوز چشم به این صندلی داشتند، شوکه شدند. چرا که این وزنه آنقدر سنگین است که شاید بلند کردن آن امکانپذیر نباشد.

سرگروه دیروز تیم ملی در مورد قبول این مسئولیت به خبرنگار مهر گفت: با هدف کمک به کاراته وارد بخش مدیریت فدراسیون شدم و امیدوارم بتوانم پاسخ اعتماد طباطبایی را بدهم. در این مسیر هم با کسب اجازه از همه پیشکسوتان کاراته ایران، از همه اساتید و بزرگان این رشته می‌خواهم کمک کنند تا بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

پورشیب در پاسخ به این سوال که دبیری فدراسیون یعنی پایان دوران قهرمانی گفت: درست است و از این پس در بخش دیگری به کاراته کمک خواهم کرد.

کد خبر 6120118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha