۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳

از سوی دانش بنیان‌ها؛

نرم‌افزار کارتخوان دانش‌بنیان ایرانی تولید شد

نرم‌افزار کارتخوان دانش‌بنیان ایرانی تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید نرم‌افزار کارتخوان به تسهیل تراکنش‌های مالی و رونق کسب‌وکارهای ایرانی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد مقیسه مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: محصولی که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان برای آن شده‌ایم، نرم‌افزار کارتخوان است که به عنوان واسطی بین سوئیچ شاپرک، سوئیچ بانک و سوئیچ psd عمل می‌کند. این محصول را برای تسویه‌های مالی و مدیریت داده‌های مالی که از طریق سوئیچ منتقل می‌شوند، طراحی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر روی تولید نرم‌افزار کارتخوان است. در مراحل بعدی، قصد داریم با تولید بدنه کارتخوان در داخل کشور، وابستگی خود به واردات را کاهش دهیم. در نهایت، هدف ما تولید برد کارتخوان نیز در داخل کشور است تا به طور کامل از واردات این قطعه بی‌نیاز شویم.

مقیسه افزود: تلاش کرده‌ایم با نوآوری در بخش نرم‌افزار کارتخوان، سرعت و انتقال داده‌ها و عملکرد آن را به طور قابل توجهی ارتقا دهیم. این امر باعث شده است که محصول ما در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار، تفاوت چشمگیری داشته باشد. به این دلیل که هر چه محصول بهینه‌تر باشد، عملکرد آن نیز مطلوب‌تر خواهد بود.

همچنین در بخش سخت‌افزار کارتخوان، تغییراتی در قسمت کیبورد و محل کشیدن کارت اعمال کرده‌ایم. در قسمت کیبورد، به جای قطعات ذغالی از مش‌های فلزی و مسی استفاده کرده‌ایم و در محل کشیدن کارت، از جنسی با سختی بالا استفاده شده است تا عمر مفید این قسمت را افزایش دهیم. ما بر این باوریم که با نوآوری و تولید محصولات باکیفیت، می‌توانیم سهم قابل توجهی در بازار پرداخت الکترونیک کشور داشته باشیم و به رونق کسب و کارهای ایرانی کمک کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما مفتخریم که بگوییم بزرگترین دستاورد مجموعه ما، تولید نرم‌افزار کارتخوان و ارائه خدمات به‌صورت گسترده در سراسر کشور است. ما با ارائه کارتخوان به دستفروشان، کسبه و حتی افراد ساکن در مناطق محروم که دسترسی به خدمات بانکی ندارند، این امکان را برای آنها فراهم می‌کنیم که به‌صورت امانی یا فروشی از بهترین کارتخوان‌ها و خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: این دستاورد برای ما از آن جهت ارزشمند است که نقشی اساسی در تسهیل تراکنش‌های مالی و رونق کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در سراسر کشور ایفا می‌کند.

مقیسه در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۳۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز ۱۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

کد خبر 6120586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      0 0
      بعد از پنجاه سال موفق شدید آورین ولی نمونه خارجی خیلی بهتر و ارزانتر هست الکی زحمت نکشید
      • محسن پناهی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
        0 0
        سلام این بنده خدا در شهر گرگان فعالیت دارد بخاطر همین انقدر زمان بر بوده اگر در شهرهای بزرگی مثل اصفهان یا تهران بود شاید زودتر به نتیجه می‌رسید چون امکانات و حمایت های بیشتری داشت