۷ بهمن ۱۳۸۶، ۱۰:۲۳

سفر رسانه ای بوشهر (6)

عملیات اجرایی راه آهن بوشهر - عسلویه آغاز شد

عملیات اجرایی راه آهن بوشهر - عسلویه آغاز شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: عملیات اجرایی راه آهن بوشهر - عسلویه شب گذشته با حضور علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رئیس جمهور، خبرنگاران رسانه های گروهی و جمعی از مردم شهرستان تنگستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، استاندار بوشهر در مراسم آغاز این طرح گفت: قطعه اول این پروژه به طول 37 کیلومتر و قطعه دوم نیز به طول 61 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان از امروز آغاز می شود.

علی افراشته افزود: به لحاظ وجود تأسیسات عظیم در پارس جنوبی و به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه فعالیت اقتصادی محور بوشهر به سمت عسلویه در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار این پروژه توسط وزارت راه و نفت صورت گرفته گفت: در سفر دوم هیئت دولت و با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی راه آهن در محور بوشهر به شیراز نیز آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر یادآورشد: براساس تفاهم نامه میان وزارتخانه‌های راه و ترابری و نفت درسال ‪ ۱۳۸۵‬مصوب شد وزارت راه و ترابری مطالعات طرح راه آهن شیراز - بوشهر را انجام دهد تا عملیات اجرایی این طرح در سال ‪ ۸۶‬آغاز شود.

وی عنوان کرد: کل اعتبار مورد نیاز طرح خط آهن شیراز - بوشهر - عسلویه هفت هزار و‪ ۴۰۰‬میلیارد ریال است که به صورت مشارکت ‪ ۵۰‬درصدی وزاتخانه‌های نفت و راه و ترابری تامین می‌شود.

طول کل پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه 647 کیلومتر است که محور دوم آن از شهرستان تنگستان آغاز می شود.

کد خبر 627628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha