۴ اسفند ۱۳۸۶، ۱۸:۰۳

آب معدنی آب شرب شهرکردی ها می شود

شهرکرد - خبرگزاری مهر: استاندار چهارمحال و بختیاری از اتمام عملیات اجرایی انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد خبر داد و گفت: از این پس مردم شهرکرد از آب معدنی این منطقه برای شرب استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرکرد، رجبعلی صادقی، ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه دستیابی به آب آشامیدنی سالم و معدنی کوهرنگ از آرزوهای دیرینه مردم این شهر بوده است، اظهار داشت: این طرح با پیگیری و تلاش جدی مسئولان در دولت نهم تحقق یافت.

وی افزود: این طرح به صورت رسمی در دور دوم سفرریاست جمهور به چهارمحال و بختیاری طی مراسمی ویژه افتتاح می شود. 

صادقی طول مسیرانتقال آب را از کوهرنگ به شهرکرد 96 کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی ظرفیت انتقال آب را 600 لیتر در ثانیه اعلام کرد و بیان داشت: 240 لیتر در ثانیه از این مقدار در شهرهای  بین راهی و 360لیتر آن به شهرکرد می رسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این مقدار آب معادل 50 درصد آب شرب مورد نیاز مردم شهرکرد است، خاطرنشان کرد: سایر طرحهای بزرگ و ملی در استان نظیر کارخانه سیمان، بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، صنایع فولاد و پتروشیمی و راه آهن نیز باید با همین کیفیت و جدیت پیگیری شود تا جهش بزرگی در راستای توسعه یافتگی چهارمحال و بختیاری صورت گیرد.

کد خبر 644200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha