۲۳ تیر ۱۳۸۷، ۱۷:۱۴

اعتبارات سازمان میراث فرهنگی بوشهر سه برار شده است

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: اعتبارات این سازمان در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برار شده است ، به طوری که این اعتبارات از 4 میلیارد تومان در سال 86 به 12 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

دکتر علی دشتی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: اختصاص پنج درصد اعتبارات عمرانی استانها به بخش زیر ساختهای گردشگری و تصویب 6 مصوبه در خصوص میراث فرهنگی در سفرهای استانی دولت نشان از توجه ویژه دولت به بخش گردشگری و میراث فرهنگی است.

وی اظهار داشت: در همین راستا دولت 11 میلیارد تومان اعتبار در طی سه سال آینده به مرمت و بازاسازی بافت قدیم بوشهر و بندر سیراف اختصاص داده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد : از این میزان اعتبار امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی دو منطقه یاد شده تخصیص یافته است.

دشتی بیان داشت : در بافت قدیم بوشهر محورهایی چون بازار قدیم، میدان محله کوتی و عمارت حاج رئیس مرمت و بازسازی می شود و در بندر سیراف هم مطالعات طرح جامع و ساماندهی این بندر قدیمیدر دستور کارمرمت و بازسازی خواهد بود.

وی از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت وتکمیل پروژه های ساحل سازی در استان خبرداد و افزود: افزایش 100 درصدی اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال جاری افق روشنی را در حوزه میراث فرهنگی نوید می دهد.

کد خبر 715355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha