۲۸ مرداد ۱۳۸۷، ۱۸:۲۲

تولد دوباره آپارتاید در آفریقای جنوبی

تولد دوباره آپارتاید در آفریقای جنوبی

حزب حاکم سابق آفریقای جنوبی که سه سال قبل منحل شده بود امروز مجددا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در فاصله یک سال مانده تا انتخابات عمومی آفریقای جنوبی "حزب ملی" این کشور که در اختیار اقلیت سفید پوستان است مجددا نام خود را در کمیته انتخاباتی ثبت کرد.

این حزب همان حزب حاکم سابق آفریقای جنوبی است که بیانگر آپارتاید در این کشور است.

این حزب در سال 2005 با هدف پیوستن به حزب  ANC ( حزب حاکم) تحت رهبری " تابو امبکی" رئیس جمهور آفریقای جنوبی منحل شده بود. این حزب که زمانی نماد جداسازی نژادی در آفریقای جنوبی بود هم اکنون برای بدست آوردن دوباره قدرت تلاش می کند.

حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات سال 2004 با کسب 70 درصد آرا شکست سنگینی را بر حزب ملی این کشور وارد کرد. کارشناسان سیاسی با توجه به سابقه مردم افریقای جنوبی از رژیم آپارتاید شانس کمی را برای حزب ملی در انتخابات آتی آفریقای جنوبی قائل هستند. 

آپارتاید یکی از اشکال وحشیانه تبعیض نژادی را بیان می‌کند و در اصل عبارت است از سیاست تبعیضی که نژاد پرستان کشور جمهوری آفریقای جنوبی علیه اکثریت سیاهپوست بومی آن کشور اعمال می‌ کنند.

آپارتاید از نظر لغوی به معنای مجزا و جدا نگهداشتن است. آپارتاید یعنی جدا نگه داشتن افراد متعلق به نژادهای غیرسفید و مجبور کردن آنها به اقامت در محلات و استانهای خاص و محروم کردن آنها از کلیه حقوق سیاسی وامکان تحصیل و پیشرفت.

کد خبر 734478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha