۳ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۲۱

موزه مردم شناسی شهرستان قصرشیرین گشایش یافت

موزه مردم شناسی شهرستان قصرشیرین گشایش یافت

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: همزمان با دومین روز از هفته دولت موزه مردم شناسی شهرستان قصرشیرین با حضور استاندار کرمانشاه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان قصر شیرین صبح یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه این موزه به خبرنگار مهر در کرمانشاه گفت: با توجه به مجاورت و همسایگی این شهرستان با کشور همسایه عراق وقرار گرفتن آن در مسیر اصلی عتبات عالیات و اهمیت و جایگاه ویژه این بخش از استان تلاش هایی به منظور ایجاد مکانی مناسب جهت معرفی ویژگیهای فرهنگی، آداب و رسوم مردمان این دیار به عموم مردم و به خصوص گردشگران صورت گرفت.

 

داریوش فرمانی اظهار داشت: در این راستا خوشبختانه با سفر هیئت دولت به استان احداث موزه مردم شناسی شهرستان قصرشیرین تصویب شد و امروز با افتتاح آن، این امر محقق شد.

 

وی تصریح کرد: ایجاد این موزه در محل کاروانسرای شاه عباسی قصر شیرین از نظر شرایط مکانی و نوع ساختمان بی نظیر است که این خود می تواند زمینه جذب گردشگر بیشتری رابرای این شهرستان فراهم نماید.

 

فرمانی با تشریح جزئیات این موزه و غرفه های به وجود آمده در آن گفت: در این موزه غرفه هایی شامل، پوشاک محلی،خانه روستایی، ابزارآلات کشاورزی، دامپروری، مطبخ روستایی وعشایری، آهنگری، حصیر بافی، چیغ بافی، سیاه چادر، خرما چینی، حمل ونقل قدیمی وابزارآلات قدیمی دایر شده است.

 

موزه مردم شناسی شهرستان قصر شیرین، یکی از مصوبات سفراستانی هیئت دولت به استان کرمانشاه بود که از سال 86 در زمینی به مساحت هزار متر مربع در مرکز شهر قصر شیرین ایجاد شده است.

 

 

کد خبر 735497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha