۲۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۰۰

گزارش میدانی مهر /

قیمت اقلام خوراکی در سراشیبی سقوط

قیمت اقلام خوراکی در سراشیبی سقوط

گزارش میدانی مهر از سطح شهر تهران نشان می دهد در هفته جاری قیمت اقلام مختلف خوراکی به جز مواد پروتئینی و حبوبات با ثبات یا کاهش قیمت مواجه بوده و به نظر می رسد به تدریج قیمت کالاها در کشور رو به کاهش نهد.

به گزارش خبرنگار مهر، کم کم به نیمه ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم و مشاهده می شود که قیمت برخی از کالاها همچنان روند صعودی را طی می کند، قیمت برخی رو به کاهش نهاده و برخی دیگر نیز تغییری نسبت به روزهای ابتدایی این ماه نداشته اند.

در این میان قیمت تخم مرغ، حبوبات، سبزی های تازه و گوشت قرمز از افزایش قیمت نسبت به هفته های گذشته برخوردار بوده اند و در مواردی نیز عرضه آنها رو به تقلیل است. همین امر باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده و به همین سبب قیمتها رو به افزایش نهاده است.

قیمت روغن نباتی و لبنیات نیز بدون تغییر نسبت به هفته های قبل مانده و افزایش و یا کاهشی نداشته است. اما در این میان قیمت برنج، میوه، گوشت مرغ، چای و قند و شکر نیز رو به کاهش نهاده است.

براساس گزارش میدانی مهر، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان در میادین میوه و تره بار بین 7 هزار و 900 تا 8 هزار و 250 تومان عرضه می شود که این رقم در سطح شهر به طور متوسط  8 هزار و 770 تومان است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گاو و گوساله بی استخوان نیز 7 هزار و 400 تا 7 هزار و 850 تومان در میادین میوه و تره بار است که در سطح شهر به طور متوسط به قیمت 8 هزار و 350 تومان عرضه می شود که نسبت به هفته گذشته افزایش اندکی را نشان می دهد.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ نیز به ترتیب در میادین میوه و تره بار و در سطح شهر 2300 تا 2550 تومان و نیز 3 هزار و 350 تومان است که نسبت به هفته گذشته کاهش را نشان می دهد.

بر این اساس، حلب 5 کیلویی روغن جامد در میادین میوه و تره بار 10 هزار و 500 تومان عرضه می شود که این رقم نیز در سطح شهر با 50 تومان اختلاف به 10 هزار و 550 تومان می رسد. که البته نسبت به هفته های گذشته بدون تغییر بوده است.

قیمت هر لیتر روغن مایع نیز در سطح شهر و میادین میوه و تره بار به ترتیب 1هزار و 930 تومان و یک هزار و 850 تومان است.  ضمن اینکه هر بسته 500 گرمی چای خارجی نیز در میادین میوه و تره بار 4400 تومان تا 6 هزارتومان قیمت دارد که در سطح شهر این ارقام به 4900 تا 7 هزار تومان می رسد.

قیمت هر کیلو قند و هر کیلو شکر به ترتیب در میادین میوه و تره بار 900 و 620 تومان است که در سطح شهر به ترتیب به 1050 تومان و 740 تومان می رسد.

قیمت هر کیلو هلو 750 تومان در میادین و 1850 تومان در سطح شهر، قیمت هر کیلو انگور 800 تومان در میادین و 1450 تومان در سطح شهر، قیمت هر کیلو خربزه 370 تومان در میادین و 630 تومان در سطح شهر و قیمت هر کیلو هندوانه 220 تومان در میادین و 300 تومان در سطح شهر است.

اما گزارش میدانی مهر از سطح شهر حاکی از افزایش قیمت نان بربری و لواش در تعدادی از نانواییها است که به نظر می رسد نظارت دقیقی بر روی آنها صورت نمی گیرد.

کد خبر 749855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha