۲۱ مهر ۱۳۸۷، ۱۰:۱۶

حماس :

تمدید دوره ریاست ابومازن تنها از طریق قانون اساسی امکانپذیر است

تمدید دوره ریاست ابومازن تنها از طریق قانون اساسی امکانپذیر است

جنبش حماس اعلام کرد که تمدید ریاست ابومازن بر تشکیلات خودگردان تنها از طریق قانون اساسی و در مجلس قانونگذاری فلسطین و با توافق گروههای فلسطینی امکانپذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: در دیدار هیئت حماس با عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر در قاهره در مورد تشکیل پنج کمیسیون از جمله کمیته ای که موضوع تمدید دوره ریاست ابومازن و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری فلسطین را بررسی خواهد کرد، توافق شد.

وی در ادامه اخبار رسانه ها مبنی بر پذیرش تمدید شش ماهه دوره ریاست ابومازن از سوی حماس را تکذیب و اعلام کرد: موضوع تمدید ریاست ابومازن جز پنج موضوعی است که طبق توافقات اخیر در قاهره، گفتگو درباره آنها در جریان است و پیش از پایان سال جاری در مورد آنها توافق خواهد شد.

لازم به ذکر است در دیدار هیئت جنبش حماس با رئیس سازمان اطلاعات مصر در قاهره که روز چهارشنبه انجام شد؛ در مورد تشکیل پنج کمیسیون برای بررسی مسائل مورد اختلاف یعنی دولت، سازمان آزادیبخش (ساف)، انتخابات، سرویس های امنیتی و بازگرداندن اوضاع نوارغزه به پیش از 14 ژوئن 2007(کنترل حماس بر این منطقه) توافق شد.

کد خبر 763362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha