۲۸ مهر ۱۳۸۷، ۱۴:۳۹

وزیر کشور مطرح کرد:

ضرورت اتحاد وزارت کشور و شورای شهر تهران جهت ایجاد نشاط ملی

ضرورت اتحاد وزارت کشور و شورای شهر تهران جهت ایجاد نشاط ملی

وزیر کشور اعلام کرد که تمام توانایی خود را برای اتحاد شورای شهر تهران، وزارت کشور و سایر بخش های اجرایی به کار خواهد گرفت تا شهر تهران از نشاط اجتماعی لازم برخوردار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی کردان که شامگاه شنبه در نشستی با استاندار و اعضای شورای شهر تهران سخن می گفت؛ آمادگی خود را برای برگزاری جلسات مشترک با وزرایی که بخش مهمی از مشکلات شهر تهران به حوزه اجرایی آنان مربوط است، اعلام کرد.

وی گفت: برای رفع مشکلات پایتخت از این پس شهردار و استاندار تهران در جلسات شورای معاونان وزارت کشور حضور می یابند.

کردان تصریح کرد: وزارت کشور آمادگی دارد که هر دو ماه یکبار نشست مشترکی با حضور وزیر کشور، استاندار و شهردار تهران و همچنین رئیس شورای شهر تهران به همراه وزرایی که حوزه فعالیت های آنان به مدیریت پایتخت بر می گردد برگزار کند.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جلسات می توان بسیاری مشکلات و موانع موجود در شهر تهران را به جای تعارف، حل و فصل کرد افزود: هم اکنون ظرفیت بزرگی در شورای شهر تهران وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای بهتر شدن وضعیت پایتخت استفاده کرد.

وزیر کشور، شورای شهر تهران را نمایشگاهی از توانمندی‌ها و تخصص‌های مورد نیاز برای اداره یک شهر توصیف کرد و گفت: از نظر سیاسی نیز برآیند مدیریتی در شهر تهران در وضعیت تعادل قرار دارد.

کردان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در شورای شهر تهران، اظهار داشت: هم اکنون امکانات بالقوه‌ای در شهر تهران وجود دارد که هنوز از این امکانات‌ استفاده مناسبی صورت نگرفته است.

وزیر کشور، تهران را نمادی ازکلانشهرهای کشور برشمرد و گفت: تهران نماد و پرچم کشور به شمار می‌رود و وزارت کشور بنا داردکه با تمام توان از حقوق شهروندان حمایت کند.وی یکی ازمحورهای حمایت ازحقوق شهروندان را استفاده از همه ظرفیت ‌ها برشمرد و گفت: اگر در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها همسو و هم جهت حرکت کنیم، می توانیم خدمت بیشتری به شهروندان تهرانی ارایه کنیم.

کردان همچنین اظهار داشت: وزارت کشورآمادگی دارد که فارغ ازمسایل شهری نظیرترافیک،بافت‌های فرسوده ومسایل فرهنگی ، موضوعات کلان شهر تهران را در دستور کار قرار داده و با سایر وزارتخانه های مرتبط در این موضوعات گفتگو کند.

وی در پایان تاکید کرد که در صورت برگزاری جلسات مشترک مدیران شهر تهران با مسوولان اجرایی، می توان بسیاری از مسایل کلان پایتخت را از طریق دولت حل و فصل کرد.

کد خبر 768016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha