۲۷ آبان ۱۳۸۷، ۱۳:۲۷

فیلمنامه‌نویس برنده اسکار "هیولای فلورانس" را به سینما می‌آورد

فیلمنامه‌نویس برنده اسکار "هیولای فلورانس" را به سینما می‌آورد

کریستوفر مکواری برای نوشتن فیلمنامه دو پروژه سینمایی "هیولای فلورانس" و "قهرمانان" با استودیو یونایتد آرتیستس قرارداد بست.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد "هیولای فلورانس" بر مبنای رمانی پرفروش به همین نام نوشته داگلاس پرستن ساخته می‌شود و درباره وقایعی واقعی زندگی این نویسنده است.

پرستن کمی پس از آنکه سال 2000 با خانواده‌اش به ایتالیا نقل مکان کرد متوجه شد یک باغ زیتون در املاک آنها صحنه یک جنایت دهشتناک بوده است. او و ماریو اسپزی روزنامه‌نگار ایتالیایی شروع به تحقیق درباره این مسئله کردند و متوجه شدند این جنایت با هشت قتل فجیع در فاصله سال‌های 1968 تا 1985 ارتباط دارد.

این داستان سال 1985 نیز مضمون یک مستند داستانی ایتالیایی‌زبان به همین نام شد. مکواری پروژه "هیولای فلورانس" را فرصتی برای بیان داستان یک نویسنده و نه قاتلی زنجیره‌ای می‌داند.  

او که سال 1996 برای "مظنونین همیشگی" برایان سینگر برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد، در این باره گفت: "هیولای فلورانس" روایتی سوررئال از دو نویسنده است که با تحقیقات خود به منبع مشکلات پیش‌بینی‌نشده دست یافتند.

مکواری 41 ساله در عین حال فیلمنامه "قهرمانان" را با همکاری گی‌یرمو دل تورو همکار مکزیکی خود می نویسد. این فیلم با اقتباس از یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی به همین نام ساخته می‌شود که بین 1968 تا 1969 پخش می‌شد.

داستان درباره یک تیم از ماموران مخفی دولتی است که پس از سقوط هواپیمای خود بر فراز هیمالیا توسط یک تمدن پیشرفته نجات و توانایی‌های ابرانسانی پیدا می‌کنند.

این فیلمنامه‌نویس متولد ایالت نیوجرزی در هر دو پروژه به عنوان تهیه‌کننده نیز همکاری می‌کند. او فیلم "ولکری" با بازی کروز را آماده نمایش دارد که سال آینده اکران می‌شود.

کد خبر 784607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha