۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۱۹:۲۰

پروازهای بین المللی فرودگاه خلیج فارس عسلویه راه اندازی شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: عصر امروز با انجام نخستین پرواز به دبی پروازهای بین المللی فرودگاه خلیج فارس عسلویه راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در عسلویه ، یک فروند هواپیمای یاک 42 متعلق به شرکت هواپیمایی فارس قشم نخستین پرواز خط هوایی دبی - عسلویه و بالعکس را انجام داد.

مدیر فرودگاه خلیج فارس در نشستی با خبرنگاران با اعلام اینکه از این پس روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته این پرواز انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: این پرواز با استقبال مردم مناطق جنوبی کشور و شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شود.

حمید توحیدی افزود: از مدتها قبل برنامه ریزیها برای برقراری پروازهای خارجی از فرودگاه خلیج فارس انجام شده و خوشبختانه پس از ماهها انتظار این خط پروازی با همکاری و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایر نهادهای دست اندرکار ایجاد شد.

مدیر فرودگاه خلیج فارس پرواز امروز مسیر دبی - عسلویه - دبی را آزمایشی خواند و افزود: هفته آینده در فاصله اعیاد مبارک قربان و غدیر این خط پروازی به صورت رسمی و با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

توحیدی بار دیگر بر آمادگی کامل فرودگاه برای انجام پروازهای بین المللی تاکید کرد و افزود: تمام ارگان هایی که برای انجام این پروازها باید در فرودگاه حضور داشته باشند، مانند گمرک، وزارت امورخارجه، گذرنامه و نهاد ریاست جمهوری در فرودگاه خلیج فارس مستقر شده اند و پرواز امروز نیز با هماهنگی کامل آنها انجام شد.

وی قیمت بلیت رفت و برگشت از عسلویه به دبی را یک میلیون و 400 هزار ریال برشمرد و افزود: هواپیمای یاک 42 ظرفیت جابجایی 120 مسافر را دارد.

مدیر فرودگاه خلیج فارس از عوامل راه اندازی راه اندازی پروازهای بین المللی تشکر کرد.

توحیدی ابراز امیدواری کرد: ضمن افزایش پروازهای عسلویه به دبی، در آینده نزدیک مسیرهای جدید پروازی به مقصد سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی راه اندازی شود.

فرودگاه بین المللی خلیج فارس در عسلویه شهرستان کنگان، دربین 54 فرودگاه کشور در جایگاه هفتم قرار دارد.

کد خبر 795221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha