۲۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۴:۵۵

گزارش مهر/

کنسرتو فلوت "روشن روان" اجرا شد

کنسرتو فلوت "روشن روان" اجرا شد

ارکستر "کامه راتا" به رهبری کیوان میرهادی سمفونی شماره 3 گورتسکی و کنسرتو فلوت روشن روان را در چهارمین روز بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در بخش رقابتی موسیقی ارکسترال در سالن رودکی اجرا کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، ارکستر "کامه راتا" در ابتدا کنسرتو فلوت اثری از کامبیز روشن روان را حضور خود این آهنگساز و هیئت داوران موسیقی کلاسیک با تکنوازی "کلاریز کشاورز" اجرا کرد.

بخش دوم این کنسرت به اجرای سمفونی شماره 3 (آوازهای پرف اندوه) اثر هنریک میخائیلوویچ گورتسکی (روایت کوره های آدم سوزی نازی) اختصاص داشت که با استقبال تماشاگران مواجه شد.                    

کیوان میرهادی رهبرارکستر "کامه راتا" درباره چرایی انتخاب این دو قطعه برای اجرا در بخش رقابتی ارکسترال جشنواره موسیقی فجر گفت : از آغاز قصد داشتم دو قطعه سخت و در عین حال با ریتم طولانی تر را برای جشنواره امسال آماده کنم که قطعه کنسرتو فلوت آقای روشن روان این ویژگی را داشت و در ادامه قطعه هنریک میخائیلوویچ گورتسکی با توجه به اندوه نهفته ای که دارد ویژگی طولانی بودن و ریتم کند را داشت به همین دلیل این دو قطعه را انتخاب کردم.

وی در ادامه افزود : یکی دیگر از دلایل انتخاب این آثار این است که من همیشه دوست دارم قطعاتی از آهنگسازان معاصر و کسانی که در قید حیات هستند را اجرا کنم قطعاتی که در ین ایرانی بودن تم غربی نیز داشته باشند.

رهبرارکستر "کامه راتا" در پایان به پیشینه سمفونی شماره 3 اثر هنریک میخائیلوویچ گورتسکی اشاره کرد و گفت : این سمفونی حکایت غریبی دارد؛ این قطعه ماجرای یک زن در مقر فرماندهی گشتاپو در لهستان است که این مقر فرماندهی زیرزمینی با کوره های آدم سوزی دارد زمانی که این زن فرزند پسری را به دنیا می آورد پسر او را بعد از تولد در آتش می سوزانند و مادر بعد ازاین اتفاق روی دیوار زندان شعری را می نویسد و فردای آن روز او را هم در کوره می سوزانند و این شعر پس از دیده شدن تبدیل به این سمفونی می شود.            

کد خبر 799540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha