۵ بهمن ۱۳۸۷، ۱۲:۳۶

سینماهای مشهد با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارند

سینماهای مشهد با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارند

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره ارشاد مشهد با اشاره به فعال بودن حدود 15 سالن سینما در مشهد گفت: متاسفانه سینماهای شهر مشهد فاصله زیادی با استانداردهای بین المللی دارد و سه سینما در مشهد نیز غیرفعال است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد کاظم دبیری پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع "وضعیت سینماها و عدم تغییر کاربردی آنها" در جمع مدیران سینماهای مشهد و خبرنگاران در محل اداره ارشاد مشهد افزود: یکی از رسالتهای اداره ارشاد توسعه فیلم و سینما در کشور است زیرا سینما نقش موثری در رشد و توسعه فرهنگی جامعه دارد.

وی اظهار داشت: یکی از شاخصه های فرهنگی دنیا برای کشور فعال در فرهنگ و هنر، وجود سینماهای آن کشورهاست.

دبیری با بیان اینکه سینماها نقش فعالی در غنی سازی اوقات فراغت در جامعه دارد، ادامه داد: رفتارهای انسانی و آموزه های دینی از طریق فیلم و سینما به مردم شناسانده و معرفی می شود.

رئیس اداره ارشاد مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه سینماها در روزهای شنبه و سه شنبه به صورت نیم بها هستند این موضوع مشکلات و موانعی برای صنعت سینما به وجود آورده و باعث شده سالن ها فقط در این دو روز پر باشند.

وی با بیان اینکه در مشهد حدود 15 سالن سینما فعال و حدود پنج هزار و 452 صندلی در کلیه سینماهای مشهد وجود دارد نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه سینماهای شهر مشهد فاصله زیادی با استانداردهای بین المللی دارد و هعمچنین سه سینمای غیرفعال نیز در شهر وجود دارد.

دبیری افزود: در قبل و ابتدای انقلاب حدود 9 سینما در مشهد وجود داشته که به دلایل خاصی تخریب شده و فضای آنها هنوز خالی است و بدلیل اینکه تغییر کاربری در آنها امکان پذیرفت همچنان بلاتکلیف هستند.

وی به خریداری سینمای شهر تماشا بوسیله نیروی انتظامی از کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تغییر کاربری در سینماها ممکن نیست اما شهرداری متاسفانه اجازه ساخت و ساز غیرقانونی به نیروی انتظامی داده که سینمای شهر تماشا را به مجتمع تجاری تبدیل کنند.

وی با تاکید به اینکه مردم از سینماهای شهر حمایت کنند و از تخریب آنها جلوگیری کنند، اظهار داشت: حدود 9 سینما در این شهر در حال نابودی است و کسی هیچ حرفی نمی زند و از آنها جلوگیری نمی کند.

دبیری تاکید کرد: مراجع قانونی مانند استانداری، فرمانداری باید مانع تغییر کاربری این فضاها شوند و از فروش این سینماها و تخریب آنها جلوگیری کنند.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر مشهد یک کلانشهر مذهبی است و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است  که این تعداد سینمای فعال شهر جوابگوی مردم نیست.

کد خبر 821729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha