۱۶ مرداد ۱۳۸۸، ۱۵:۳۶

امام جمعه بوشهر:

نیمه شعبان روز مستضعفان جهان است

نیمه شعبان روز مستضعفان جهان است

بوشهر - خبرگزاری مهر: آیت الله صفایی بوشهری گفت: نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان و روز میلاد تبلور حق و عدالت است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، ظهور امام عصر (عج) را نشانه تحقق پایانی آرمان عدالت در جهان توسط منجی عالم بشریت دانست و اظهار داشت: نیمه شعبان در اذهان شیعیان و محبان اهل بیت به‌ عنوان روز میلاد نجات ‌بخش موعود معنا و مفهوم می‌ یابد.

وی افزود: عصر ظهور عصری است که در آن عقل بشر از چنگال هوی و هوس رهایی خواهد یافت و برادری و احترام متقابل و حق‌ گویی و عدالت پهنه عالم را فرا خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نسبت به تلاش استکبار جهانی برای به انحراف کشاندن مهدویت هشدار داد و گفت: متولیان فرهنگی جامعه باید با ارائه برنامه ‌های فرهنگی غنی فرهنگ انتظار را برای مردم تبیین کنند‌.

صفایی بوشهری مسئله مهدویت را یکی از بزرگترین افتخارات شیعیان دانست و بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در سراسر دنیا تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه شخصیت حضرت مهدی (عج) در عالم اظهار داشت: اینکه پرچمدار صلح جهانی مهدی موعود (عج) است، افتخاری بزرگ برای شیعیان به شمار می‌رود و حضرت مهدی (عج) با ظهور خود همه ملتها را از گمراهی نجات می ‌دهد.

صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه فرهنگ انتظار امید را در دل ‌ها زنده می ‌کند، گفت: فرهنگ غنی انتظار راه رسیدن به کمال را برای مردم روشن کرده و امید را در جامعه زنده می ‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مدیران اجرایی توصیه کرد که در امور محوله ‌شان با مردم بی‌عدالتی نکنند و عدالت، راست‌ گویی‌ و عمل به وعده‌ هایشان را سرلوحه کاری خویش قرار دهند و‌ در ارتباطشان با مردم انسانیت و مروت کامل را مورد توجه قرار داده ‌و با روی گشاده و با مهربانی در حل مسائل مردم برخورد کنند.

کد خبر 925311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha