۱۹ مرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۱۷

موزه اسناد و نسخ خطی کرج جهانی شد

موزه اسناد و نسخ خطی کرج جهانی شد

کرج - خبرگزاری مهر: مدیر موزه مردم شناسی و مجموعه اسناد و نسخ خطی کرج از جهانی شدن این موزه خبر داد.

عباس فتاحیان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: این موزه مدتی پیش با هدف احیا و معرفی گذشته فرهنگی کرج برپا شده و جمعی از علاقمندان امور فرهنگی در راه اندازی آن همکاری داشته اند.

وی ادامه داد: جهانی شدن موزه های یک کشور امری بسیار مطلوب است زیرا باعث می شود نه تنها مردم آن کشور بلکه علاقمندان مسائل فرهنگی در سایر کشورها نیز بتوانند با گذشته فرهنگی کشور مربوطه آشنا شوند که این امر در گسترش و احیای فرهنگ کشوری که موزه هایش جهانی شده، تاثیر بسیار زیادی دارد.

مدیر موزه مردم شناسی و مجموعه اسناد و نسخ خطی و تاریخی کرج بیان کرد: این موزه یکی از بی نظیرترین موزه های تاریخی در ایران است که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج برپا شده است.

مدیر موزه یادشده عنوان کرد: این موزه شامل ادوات و سلاحهای جنگی، وسایل زندگی، ابزارهای مورد استفاده در قدیم، اسناد و نسخ خطی و تاریخی، کتابهای خطی، طومارهای دعا، نامه های تجار قدیم، اولین سجلدها، روزنامه های قدیمی، اسناد حکومتی، حسابهای تجاریه اسناد ملکی، قباله های ازدواج و طلاق، اسناد دولتی، عکس شخصیتها، اسناد و عکسهای قدیم کرج و ... است.

فتاحیان خاطرنشان کرد: ابزار و ادوات مورد استفاده در گذشته و نفشه ها و به طور کلی اطلاعات مختلف در زمینه های گوناگون در مورد پیشینه تاریخی کرج در این موزه به نمایش در می آید.

وی یادآور شد: بررسی مطالعات و تحقیقات دقیق پیشینه تاریخی کرج و اقوام و طوایف مختلف از اقدامات این مرکز است که علاقمندان می توانند از آنها بهره مند شوند.

کد خبر 927060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha